با لباس‌های ترند پاییز و زمستان ۱۴۰۳ آشنا شوید.

لباس‌های ترند پاییز و زمستان ۱۴۰۳

هرساله شاهد ترندها و مدهای زودگذری هستیم که برای برخی از افراد به خصوص نسل جوون، جذابیت زیادی داره که سعی می‌کنن با دنبال کردن مدل‌های ترند، همیشه بروز باشن.

معمولا با شروع هر سال میلادی تا حد زیادی ترندهای جدید مشخص میشه. ولی معمولا این ترندها بیشتر روی لباس‌های تابستونی و بهاری تاکید دارن.

در اواخر تابستون و در ماه شهریور هر سال، ترندهای پاییز و زمستون تا حدودی مشخص میشه.

امروزه با توجه به تولیدات برندهای بزرگ و تغییرات ویترین مغازه‌ها میشه ترندهای جدید رو برای چند ماه آینده پیش بینی کرد.

در ادامه چند نمونه از مدل‌هایی که برای پاییز و زمستون امسال (۱۴۰۳) ترند هستن رو بررسی می‌کنیم.

کت‌های بلند و اورسایز: کت‌های بلند و اورسایز با رنگ و طرح‌های متنوع، امسال هم از مدل‌های ترند به حساب میان، این کت‌ها علاوه‌بر گرم نگه داشتن بدن شما، ظاهری شیک و جذاب و در عین حال راحت به شما میبخشن.

به طور کلی در سال‌های اخیر لباس‌های اورسایز به بخش مهمی از کمد لباس خیلی از افراد تبدیل شده.

کت های اورسایز زنانه برای فصل تابستان

پیراهن‌های بافتنی بلند: پیراهن‌های بافتنی بلند با شلوار جین یا لگینگ، یک ترکیب کلاسیک و راحته که برای روزهای سرد انتخاب ایده‌آلیه. احتمالا پاییز و زمستون ۱۴۰۳ هم کلی پیراهن‌های بافت بلند ببینیم.

پیراهن های بافت بلاند زنانه

شلوارهای گشاد و راسته: شلوار مردانه و زنانه گشاد و راسته با بلوزهای کوتاه یا تاپ، یکی دیگه از ترندهای امساله که استایلی مدرن و جوون پسنده.

شلوار گشاد و رساته برای پاییز ۱۴۰۳

دامن‌های بلند و کوتاه: استفاده از دامن باعث میشه استایلی شکیل‌تر داشته باشین، یکی از ترند‌های پاییز، پوشیدن دامن‌های بلند به همراه بوت‌های بلنده که یک ترکیب شیک و زنونه میسازه. دامن‌هایی که معمولا از پارچه‌های پشمی چهارخونه تولید میشن.

دامن های بلند و کوتاه زنانه برای پاییز ۲۰۲۴

همچنین دامن‌های کوتاه با جوراب شلواری ضخیم، ترکیبی زیبا و جذاب برای پاییز و زمستان ایجاد می‌کنن که بسته به سلیقتون میتونین اون‌ها رو با بوت‌های بلند، نیم بوت یا کتونی ست کنین و استایلی خاص و زیبا داشته باشین.

لباس‌های لایه لایه: پوشیدن لباس‌ها روی هم به صورت لایه به لایه هم جز ترند‌های امساله .مزیت این ترند اینه که، پوشیدن لباس‌ها به این صورت به شما این امکان رو میده، تا در طول روز با توجه به تغییرات دما، لباستون رو کم و زیاد کنین. این سبک لباس پوشیدن مخصوصا برای فصل پاییز خیلی مناسبه.

رنگ‌های ترند

رنگ های ترند پاییز ۲۰۲۴

رنگ‌ها در فصل پاییز و زمستون نقش مهمی در جذابیت استایل ما دارن و تاثیر زیادی روی ظاهر ما میذارن.

در اینجا به رنگ‌هایی که برای این فصول کاربردی و مناسبن اشاره می‌کنیم.

رنگ‌های خاکی و طبیعی: رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای، زیتونی، آجری، خردلی و بژ همچنان با اختلاف جز محبوب‌ترین رنگ‌های پاییزی به حساب میان. این رنگ‌ها حس آرامش و طبیعی بودن به استایلتون میبخشن و از دوران قدیم تا امروز محبوبیت خودشون رو حفظ کردن.

رنگ‌های تیره و کلاسیک: مشکی، سرمه‌ای و یشمی، زرشکی یا شرابی هم انتخاب‌های شیک و جذابی برای فصل سرد هستن. این رنگ‌ها به استایل شما عمق میبخشه و ظاهر شما رو شیک و باوقار نشون میده.

رنگ‌های شاد و جسورانه: برای کسانی که به دنبال استایلی متفاوتن، رنگ‌های شاد و جسورانه مثل قرمز، نارنجی و بنفش هم گزینه‌های جذاب و مناسبی هستن که باعث میشن، چهره‌ی شما شاداب و پرانرژی دیده بشه.

همنچنین میتونین با مطالعه مقاله اصول ست کردن رنگ لباس اطلاعات مهمی در مورد رنگ‌های مناسب پوشاک به دست بیارین.

نکات مهم برای انتخاب رنگ

نکات مهم انتخاب رنگ لباس پاییز ۱۴۰۳

رنگ پوست: هنگام انتخاب رنگ لباس، رنگ پوست خودتون رو در نظر بگیرین. اگر پوست گرمی دارین از رنگ‌های گرم مثل نارنجی و خردلی و قرمز استفاده کنین، و اگر پوستتون سرده، رنگ‌های خنثی و سرد مثل طوسی، آبی و بنفش برای شما مناسب‌ترن.

سبک شخصی: سلیقه و سبک شما از هر آیتمی مهم‌تره، رنگ‌هایی رو انتخاب کنین که با سبک شخصی شما هماهنگن و بهشون علاقه دارین. برای مثال اگر به دنبال یک استایل کلاسیک هستین، از رنگ‌های خنثی مثل بژ، خاکی و خاکستری استفاده کنین و اگر میخواین که استایل جسورانه‌ای داشته باشین، رنگ‌های تند و روشن برای شما انتخاب بهتری هستن.

مناسبت: مناسبتی که برای اون لباس میپوشین هم در انتخاب رنگ مهمه. برای یک مهمونی رسمی، رنگ‌های تیره و کلاسیک مثل زرشکی و سرمه‌ای مناسب‌ترن و همچنین میتونین از رنگ‌های شاداب و زنده برای مهمونی‌های دوستانه استفاده کنین.

پارچه‌های ترند

پارچه های ترند پاییز ۲۰۲۴

هرسال پارچه‌های مختلفی براساس فصل ترند میشن و مورد استقبال قرار میگیرن، در ادامه پارچه‌هایی که پاییز و زمستون ۱۴۰۳ مد هستن رو بررسی می‌کنیم.

پشم، کشمیر: پارچه‌های پشمی و کشمیر به خصوص با طرح چهارخونه برای فصول سرد خیلی جذابن، این پارچه‌ها به دلیل گرمی و دوام، بهترین انتخاب برای آب‌وهوای سردن.

پارچه‌های بافتنی: از قدیم لباس‌های بافتنی محبوب بودن و هنوز هم پرطرفدارن، بافت‌های مختلف مثل بافت زنجیره‌ای، بافت دانه ریز و بافت آجری به لباس‌های شما ظاهری جذاب و گرم میدن و هیچوقت از مد نمیفتن. این بافت‌ها در زمستون ۲۰۲۴ هم پرکاربرد هستن.

پارچه‌های مخمل: مخمل با ظاهر لوکس و گرم خودش، یکی از پارچه‌های محبوب فصل سرده و همیشه پارچه‌ی مخمل رو به عنوان پارچه‌ای فاخر و شیک میشناسن و برای مجالس و موقعیت‌های رسمی از اون استفاده می‌کنن.

جین: پارچه‌ی جین همیشه مده و هیچوقت قدیمی نمیشه، شلوار جین در تمام فصول سال محبوبه و در پاییز و زمستون هم میتونین با ترکیب اون با سایر لباس‌ها، استایل‌های متنوعی بسازین.

علاوه بر شلوار، کت، پیراهن‌های جین هم محبوبیت زیادی دارن که بسته به ضخامت در هر شرایط آب و هوایی قابل استفاده هستن.

چرم: لباس‌های چرمی طرفدارهای خاص خودشون رو دارن و به استایل شما ظاهری شیک و مدرن میدن. شما میتونین از کت‌های چرمی، شلوارهای چرمی یا دامن‌های چرمی استفاده کنین و استایلی خاص و منحصر به فرد ایجاد کنین.

در یکی دو سال اخیر استفاده از شلوارهای چرمی زنونه هم ترند شده.

نکات مهم در انتخاب پارچه

نکات مهم در انتخاب پارچه برای لباس پاییزی

گرمای پارچه: مهم‌ترین ویژگی پارچه برای فصل سرد، اینه که شما رو گرم نگه داره. پشم و کشمیر که در موردشون صحبت کردیم این ویژگی رو دارن.

راحتی پارچه: پارچه‌ای رو انتخاب کنین که برای شما راحت باشه، در اون احساس خوبی داشته باشین و بهتون آزادی عمل بده.

مناسبت: پارچه‌ای که انتخاب می‌کنین باید با مناسبتی که برای اون لباس میپوشین، هماهنگ باشه. برای مثال، برای یک مهمونی رسمی، پارچه‌ی مخمل مناسب‌تره و برای استفاده روزمره، پارچه‌های جین یا پشمی انتخاب خوبی هستن.

سبک شخصی: اگر سبک شخصی خاصی دارین، پارچه‌ای رو انتخاب کنین که با سبک شخصی شما هماهنگ باشه. اگر به دنبال استایلی کلاسیک هستین، پارچه‌ پشمی و کشمیری میتونه براتون انتخاب خوبی باشه و اگر استایلی مدرن و اسپرت رو میپسندین، میتونین از پارچه‌های جین و بافتنی استفاده کنین.

اکسسوری‌های ترند

اکسسوری های ترند ۲۰۲۴

کلاه‌های بافتنی: کلاه‌های بافتنی در مدل‌ها و رنگ‌های متنوع، یک اکسسوری کاربردی و شیک برای فصل سرده که در عین حال سر شما رو گرم نگه میداره.

دستکش‌های چرمی: دستکش‌های چرمی جز اکسسوری‌های کلاسیک و شیکه که میتونه به هر استایلی جلوه خاصی ببخشه.

بوت‌های بلند: بوت‌های بلند با دامن یا شلوار جین، یک ترکیب جذابه که همیشه مده.

نکات مهم برای استایل شیک در فصل سرد

تناسب اندام: شناخت فرم بدن خودتون و داشتن تناسب اندام مهم‌ترین عواملی هستن که باعث میشه یک لباس برای شما مناسب باشه. پس فرم بدنی خودتون رو به خوبی بشناسین و سعی کنین اندام خودتون رو متناسب نگه دارین.

ترکیب رنگ‌ها: رنگ لباسی که به تن دارین، بیشترین نقش رو در استایل شما داره و در نگاه اول به چشم میاد، به همین دلیل خیلی مهمه که از رنگی استفاده کنین که به شما میاد.همچنین رنگ‌های لباس‌هاتون رو به خوبی با هم ترکیب کنین که با هم همخوونی داشته باشن.

اکسسوری‌ها: از اکسسوری‌ها غافل نشین، اکسسوری‌ها به تنهایی میتونن ظاهر شما رو جذاب‌تر نشون بدن و استایلتون رو تکمیل کنن.

چند‌ نمونه از استایل‌های ترند فصل پاییز و زمستون

چند نمونه استایل پاییز ۱۴۰۳

حالا که با مدل‌ها و رنگ‌های ترند امسال آشنا شدین و نکات مربوط هم گفتیم، در ادامه چند نمونه از استایل‌های مختلف رو عنوان می‌کنیم تا بتونین از اون‌ها ایده بگیرین و بهتر استایلتون رو بسازین.

استایل‌های لایه به لایه

ترکیب یقه اسکی و کت چرم: یک بلوز یقه اسکی نرم و لطیف و یک کت چرم کلاسیک، ترکیبی جذاب و محبوب برای یک استایل شیک و رسمیه که در عین حال شما رو گرم نگه میداره.

ژاکت بافتنی و شومیز ساتن: با ترکیب یک ژاکت بافتنی حجیم و یک شومیز ساتن براق، استایلی شیک و جذاب و لایه لایه ایجاد کنین.

کت بلند و شلوار جین: یک کت بلند به همراه شلوار جین و بلوزی که با این ترکیب همخوونی داشته باشه، انتخابی عالی برای روزهای سرد پاییز و زمستونه.

استایل کژوال و راحت

هودی و شلوار راحتی: هودی با رنگ‌های متنوع و شلوار اسلش و یا جین بگ یا مام، ترکیبی راحت و کاربردی برای فعالیت‌های روزمره در فصل‌های سرد ساله. 

پافر و شلوار بگ: میتونین از ترکیب پافر و شلوار بگ، استفاده کنین و زیر پافرتون هودی و یا دورس بپوشین و استایلی مد روز و اسپرت بسازین.

پیراهن شطرنجی و شلوار جین: پیراهن‌‌های شطرنجی یا چهارخونه پشمی در رنگ‌های مختلف با شلوار جین، ترکیبی کلاسیک و همیشه مده که طرفدارهای زیادی داره.

استایل رسمی و شیک

کت و شلوار: کت و شلواری که جنس ضخیم داشته باشه به همراه جلیقه یا بدون اون، انتخابی مناسب برای مجالس و مهمانی‌های رسمیه که هیچوقت قدیمی نمیشه.

پیراهن بلند و بوت بلند: استفاده از پیراهن بلند و بوت بلند، ترکیبی شیک و زنونه برای یک مهمونی شبانه هست که استایلی جذاب ایجاد می‌کنه.

کاپشن چرم و شلوار کتان: کاپشن و یا کت چرم و شلوار کتانی که از نظر رنگ همخوونی داشته باشن، ترکیبی شیک و مدرن برای یک استایل رسمیه.

پالتو و دامن کوتاه: برای خانم‌ها ترکیب پالتوی زنانه بلند با دامن کوتاه به همراه جوراب شلواری، استایلی شکیل و زیبا ایجاد می‌کنه که برای مهمونی‌ها و موقعیت‌های رسمی انتخاب ایده‌آل و جذابیه.

و در آخر آیتم‌هایی مثل دامن‌های بلند و کوتاه، پارچه‌های چهارخونه، پافرهای رنگی، بافت‌های ریز و درشت، لباس و اکسسوری‌های چرم، کشمیر و مخمل بیشترین نقش رو در ترند پاییز و زمستون ۱۴۰۳ دارن.

در این مقاله سعی کردیم در مورد ترندهای اصلی پاییز و زمستون ۱۴۰۳ اطلاعات مفیدی ارائه بدیم. شما میتونین با در نظر گرفتن این نکات در خرید لباس‌های زمستونی امسالتون، استایلی مد روز داشته باشین که از جدیدترین ترندها پیروی می‌کنه.