لباس‌های مناسب مسافرت تابستونی

انتخاب لباس برای سفر تابستانی

تابستون فصل سفر و تفریح و ساختن تجربه‌های جذاب و متفاوته. برای همه‌ی ما مهمه که از سفرمون لذت ببریم و خاطره‌ای به یاد موندنی بسازیم. یکی از بخش‌های مهم مسافرت که انجام درست و اصولی اون با لذت بردنمون از سفر، رابطه مستقیم داره، انتخاب لباس مناسبه.

اینکه چه لباسی رو برای مسافرت انتخاب کنیم، همیشه کار سخت و چالش برانگیزی بوده، به خصوص در فصل تابستون که به خاطر گرمی هوا، باید لباسی بپوشیم که علاوه ‌بر خنکی، راحتی و آزادی عملی که بهمون میده در عین حال شیک و زیبا باشه. 

در این مقاله، راهنمایی و پیشنهاداتی برای انتخاب لباس مناسب برای سفر تابستونی بهتون ارائه میدیم تا در طول سفرتون خنک و راحت بمونین و مسافرتی به یادموندی داشته باشین.

عوامل مهم در انتخاب مناسب لباس سفر

عوامل مهم در انتخاب لباس مناسب سفر

مقصد سفر: اولین کاری که باید برای انتخاب لباس انجام بدین، اینه که اطلاعاتی از مقصد مورد نظرتون داشته باشین، برای مثال اگر به منطقه گرم و خشک سفر می‌کنین به لباس‌های خنک و ضد‌تعریق نیاز دارین.

همچنین مناطق کوهستانی یا ساحلی هر کدوم لباس‌های مخصوص به خودشون رو نیاز دارن. برای سفر به مناطق کوهستانی حتما بادگیر لازم میشه، ولی سفر به مناطق شرجی ساحلی نیازمندی‌های دیگه‌ای داره.

جدا از بررسی آب و هوا، قبل از سفر، فرهنگ پوشش اون منطقه رو هم در نظر بگیرین و متناسب با همین ویژگی لباس‌هاتون رو آماده کنین.

در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.
فعالیت‌های سفر: انتخاب لباس‌ مناسب برای سفر خیلی بستگی به نوع فعالیت‌هایی که در طول سفر انجام میدین داره. اگر قصد پیاده‌روی، کوهنوردی یا به طور کلی سفر پیمایشی دارین، به لباس‌های راحت و ورزشی نیاز پیدا می‌کنین، پس حتما لگ و تیشرت به همراه بادگیر و بارونی و همچنین کفش مناسب کوهنوردی به همراه داشته باشین.

استفاده از پیراهن‌های یکسره و صندل برای گشت و گذار در طبیعت و پیک نیک مناسبه، اگر هم قراره بیشتر وقت خودتون رو در ساحل یا استخر بگذرونین، به لباس‌های شنا و ساحلی و حوله مناسب نیاز دارین.

اگر قصدتون از مسافرت، خرید و پاساژگردی درون شهره که، لباس روزمره‌ای که به شما حس راحتی و آزادی عمل بده و در عین حال مناسب فضای اون شهر باشه، براتون کاربردیه.

مدت سفر: مدت سفر هم مشخص کننده تعداد لباس‌هاییه که باید با خودتون ببرین، که باز هم بستگی به این داره که امکان شستشوی لباس رو در سفر داشته باشین یا نه.

اگر سفرتون کوتاهه، میتونین لباس‌های کمتری با خودتون ببرین و به راحتی اون‌ها رو در هتل یا محل اقامتتون بشورین. اما اگر زمان سفرتون طولانیه، باید لباس‌های بیشتری همراهتون باشه تا لباس‌های متنوعی بپوشین و مجبور نباشین دائماً لباس‌هاتون رو بشورین.

سبک شخصی: در نهایت، فراموش نکنین که مهم‌تر از همه، اینه که لباس‌هاتون با سبک شخصی شما مطابقت داشته باشن. لباسی رو انتخاب کنین که در اون احساس راحتی و اعتماد به نفس می‌کنین و از پوشیدن اون لذت میبرین.

نکات انتخاب لباس سفر تابستونی

نکات انتخاب لباس تابستونی

همانطور که گفته شد، بسته به فصل و مکانی که سفر می‌کنین، سبک پوشش شما میتونه تغییر کنه. ما در این مقاله به راهنمایی لباس‌های مناسب سفر در فصل تابستون می‌پردازیم که علاوه بر آیتم‌های کلی که در انتخاب لباس برای مسافرت مهم هستن، نکات زیادی هست که در ادامه توضیح میدیم تا بتونین با انتخاب هر چه بهتر لباس‌هاتون، از سفر در گرمای تابستون لذت ببرین.

لباس‌های رنگ روشن بپوشین: رنگ‌های روشن نور خورشید رو کمتر جذب می‌کنن و به خنک موندن شما در گرمای هوا کمک می‌کنن و در عین حال، شما رو شاد و سرزنده نشون میدن .

از الیاف طبیعی استفاده کنین: لباس‌های نخی و کتان و لینن که ترند و مد روز هم هستن، به دلیل تنفس‌پذیری، به تهویه و عبورهوا و در نهایت خنک موندن بدن شما کمک می‌کنن.

لباس‌های آزاد به تن کنین: پوشیدن لباس‌های جذب و چسبون باعث تعریق بدن و گرمای بیشتر میشه، در فصل تابستون بهتره لباس‌هایی رو پوشید که در اون هوا جریان داشته باشه تا تاثیر گرمای هوا کمتر بشه.

لباس‌های آزاد این حسن رو دارن و باعث خنکی بیشتر شما میشن. پوشیدن این سبک لباس‌ها باعث میشه فعالیت روزمره خودتون رو هم به راحتی و با حس بهتری انجام بدین.

به تعداد کافی لباس زیر ببرین: لباس زیر یکی از مهم‌ترین اقلام سفره، چون به سرعت کثیف میشه و باید در زمان کوتاهی عوض بشه تا از بروز بیماری و عفونت پیشگیری بشه.

یک دست لباس گرم رو فراموش نکنین: حتی اگر به منطقه‌ای گرم سفر می‌کنین و آب و هوا رو بررسی کردین، باز هم ممکنه تغییرات آب و هوایی غیرقابل پیش‌بینی اتفاق بیفته و یا شب‌ها هوا خنک بشه، پس بهتره همیشه محض احتیاط یک دست لباس گرم همراهتون باشه.

از عینک آفتابی، کلاه و ضد آفتاب غافل نشین: این لوازم به محافظت از پوست و چشمان شما در برابر نور خورشید کمک می‌کنن و از ضروری‌ترین وسایل سفر به حساب میان. همچنین استفاده از یک دستمال گردن یا شال میتونه از گردن شما در برابر آفتاب محافظت کنه.

کفش‌های راحت بپوشین: در سفرهای تابستونی، معمولا پیاده‌روی زیادی خواهید کرد، بنابراین باید کفش‌ یا صندل‌های راحت و مناسب بپوشین که زود خسته نشین و بتونین بیشتر بگردین و از سفرتون لذت ببرین.

لباس‌ها رو لایه لایه تن کنین: بهتره لباس‌هاتون رو به صورت لایه‌ لایه بپوشین تا در صورت نیاز و تغییر ناگهانی آب و هوا، بتونین اون‌ها رو کم یا زیاد کنین. 

لباس‌های چند منظوره انتخاب کنین: به دنبال لباس‌هایی باشین که بتونین اون‌ها رو با هم ست کنین و در موقعیت‌های مختلف ازشون استفاده کنین.

به عنوان مثال، میتونین یک تیشرت ساده رو با شلوار جین، شلوارک یا دامن بپوشین و برای گشت و گذار در طبیعت، ساحل یا رستوران و پاساژ گردی، این استایل رو به کار ببرین.

برای بارون آمادگی داشته باشین: حتی اگر در گرم‌ترین فصل سال سفر می‌کنین، همیشه احتمال بارش بارون وجود داره. بنابراین، بهتره یک چتر یا بارونی سبک با خودتون ببرین تا در صورت نیاز از اون استفاده کنین.

همیشه یک دست لباس اضافه با خود داشته باشین، چون احتمالش زیاده که در سفر لباس‌هاتون خیس یا کثیف بشه.

بهتره در فصل تابستون از عطر و ادکلن‌های خنک استفاده کنین، عطرهای تند، گرم و شیرین در هوای گرم آزاردهنده و غیرقابل تحملن.

لیستی از لباس‌های مناسب برای سفر تابستونی 

در ادامه لیستی از لباس‌های مناسب برای سفر تابستونی رو آوردیم که شما بسته به فعالیت و مکان مورد استفاده خودتون، میتونین انتخاب کنین.

برای خانم‌ها:

تاپ و تیشرت

پیراهن‌های خنک و گشاد

شلوار جین بگ یا لینن وکتان آزاد

لگ

شلوارک

دامن

سارافون

مانتو یا تونیک

لباس زیر

لباس شنا

حوله

کلاه

عینک آفتابی

صندل یا کفش ورزشی

بارونی یا ژاکت ظریف

برای آقایان:

تیشرت

پیراهن آستین کوتاه هاوایی

شلوار جین و لینن یا کتان آزاد

شلوارک

لباس زیر

کلاه

عینک آفتابی

مایو

صندل یا کفش ورزشی

بارونی یا سوییشرت نازک

انتخاب لباس مناسب برای هر مکان

انتخاب لباس مناسب

ساحل: لباس‌های ساحلی باید از جنس‌های خنک و ضد آب باشن و به راحتی خشک بشن. بهتره یک سارافون یا تونیک بلند، همراهتون باشه که برای روی لباس شنا از اون استفاده کنین.

کوهستان: در کوهستان که هوا خنک‌تره، باید لباس‌های گرم‌تر مانند کاپشن و شلوار کوه یا لگ به همراه داشته باشین. همچنین حتما از کفش‌های مناسب کوه استفاده کنین.

شهر: در شهرها میتونین از لباس‌های معمولی و روزمره استفاده کنین. اما اگر قصد رفتن به مکان‌های مذهبی یا سنتی رو دارین، باید لباس‌های پوشیده‌تر بپوشین و به فضای اون مکان احترام بذارین. پس حتما از قبل به قوانین و رسوم محلی در انتخاب لباس‌هاتون توجه کنین.

نکات مربوط به چمدان:

نکات بستن چمدان برای مسافرت تابستونی

از چمدان یا ساک جادار استفاده کنین تا  تمام لباس‌ها و وسایلتون رو یکجا بذارین.

همچنین یادتون باشه که برای خریدهایی که قراره در مسافرت انجام بدین ، جا نگه دارین.

برای لباس‌های کثیف یک کیسه لباس جداگانه بردارین تا با لباس‌های تمیز قاطی نشن‌.

برای اینکه چمدونتون سبک‌تر و جادارتر باشه، سعی کنین لباس‌هاتون رو کنین به جای اینکه تا بزنین لوله کنین. اینطوری امکان چروک شدنشون هم کمتره.

از بگ‌های جداگانه برای کفش‌ها و لباس‌های زیر استفاده کنین.

همچنین میتونین از کیسه‌های فشرده‌سازی برای کم کردن حجم لباس‌ها استفاده کنین.

نکات مربوط به شستشوی لباس:

نکات شستشوی لباس مسافرتی

در سفرهای تابستونی، لباس‌ها به سرعت کثیف و چروک میشن. بنابراین، بهتره لباس‌هاتون رو به طور مرتب بشورین و اتو کنین.

اگر میتونین، لباس‌هاتون رو در هتل یا محل اقامتتان بشورین، در غیر این صورت، از شوینده‌های دستی لباس‌ برای شستن اون‌ها در سفر استفاده کنین.

همچنین اگر دسترسی به اتو و یا خشکشویی ندارین، میتونین از اسپری‌های ضد چروک برای مرتب‌تر نگه داشتن لباس‌هاتون کمک بگیرین.

با دنبال کردن نکات ارائه شده در این مقاله، لباس‌های مناسب رو برای سفر تابستونی خودتون و فعالیتی که قراره در مسافرت انجام بدین، انتخاب کنین و از گرمای هوا لذت ببرین.

به یاد داشته باشین که لباس‌های سبک، خنک و رنگ روشن با پارچه‌های طبیعی بپوشین، از چند لایه لباس استفاده کنین و کرم ضد آفتاب رو فراموش نکنین. حتما قبل از سفر به پیش‌بینی آب و هوا توجه کنین و همیشه یک دست لباس گرم همراه خودتون داشته باشین. 

مطمئن باشین با کمی برنامه‌ریزی و توجه به نکاتی که گفته شد و انتخاب اصولی لباس، سفری خاطره‌انگیز و تجربه‌ای فوق‌العاده پیش روتونه.