رنگ خنثی، شیک و کاربردی

رنگ های خنثی

رنگ‌ها نقش خیلی مهمی در زندگی انسان دارن و میتونن بر احساسات و افکار افراد تاثیر زیادی بذارن. در واقع یکی از مهم‌ترین مواردی که میتونه باعث تاثیرگذاری ما بر دیگران و حتی خودمون بشه، رنگ‌های مورد استفاده در استایل ماست. به همین دلیل شاخه‌ای در روانشناسی به نام روانشناسی رنگ‌ها به وجود اومده که به بررسی تاثیر رنگ‌ها بر افراد میپردازه.

رنگ‌ها، طیف‌های خیلی متفاوتی دارن که هر کدوم کاربرد و تاثیر خودشون رو دارن. قبلا در مقاله چطور رنگ لباس‌هایمان را با هم ست کنیم، به طور مفصل در مورد طیف‌های رنگی مختلف صحبت کردیم.

در این مقاله قصد داریم در مورد طیف خاصی از رنگ‌ها که به اون‌ها رنگ‌های خنثی گفته میشه، صحبت کنیم و به کاربردهای مختلفشون بپردازیم.

رنگ‌های خنثی چه رنگ‌هایی هستن؟

رنگ های خنثی چه رنگ هایی هستند؟

رنگ‌های خنثی رنگ‌هایی هستن که در طیف سنتی و استاندارد رنگ‌ها تعریف نمیشن. به عبارت دیگه این رنگ‌ها فاقد رنگدانه به حساب میان. اصلی‌ترین رنگ‌های خنثی عبارتند از:

  • سفید
  • مشکی
  • طوسی
  • کرم
  • بژ
  • خاکستری
  • قهوه‌ای روشن

رنگ‌های خنثی در پوشاک

رنگ خنثی در پوشاک

به سختی میشه دنیای مد و فشن رو بدون این رنگ‌های تاثیرگذار در نظر گرفت. رنگ‌های خنثی تاثیر زیاد و مهمی بر ساخت استایل‌های مختلف دارن.

از استایل کلاسیک گرفته تا استایل‌های مدرن و امروزی با این طیف رنگی ترکیب میشن‌. این رنگ‌ها از گذشته‌های دور در تولید انواع پوشاک مورد استفاده قرار میگرفتن، ولی در سال‌های اخیر و با جدی‌تر شدن مبحث روانشناسی رنگ‌ها به شکل کاربردی‌تری وارد دنیای مد و فشن شدن.

ویژگی‌های رنگ‌های خنثی

ویژگی های رنگ خنثی

تطبیق پذیری بالا: شاید مهم‌ترین ویژگی رنگ‌های خنثی که اون‌ها رو تا این حد مهم کرده، توان ترکیب شدن با رنگ‌های دیگه باشه. شما میتونین رنگ‌های خنثی رو با انواع رنگ‌های سرد و گرم ترکیب کنین و استایل‌های مختلفی از رسمی و کلاسیک تا کژوال و اسپرت بسازین.

ایجاد حس آرامش و تعادل: رنگ‌های خنثی در ذهن افراد آرامش و تعادل رو تداعی می‌کنن و از این جهت میتونن تاثیر زیادی بر تصور دیگران از ما بذارن. به عبارت دیگه استفاده از این‌ رنگ‌ها در محیط‌های پراسترس میتونه خیلی مفید باشه.

مناسب فصل‌های مختلف: بر خلاف طیف رنگی سرد و گرم، رنگ‌های خنثی در تمام فصول میتونن مورد استفاده قرار بگیرن.

مکمل برای ساخت استایل: بعضی وقت‌ها قصد داریم یک رنگ رو در استایل فرد برجسته کنیم، تا افراد بیشتر به اون رنگ توجه کنن. در این مواقع میتونیم اون رنگ خاص رو در کنار رنگ‌های خنثی استفاده کنیم، تا بیشتر به چشم بیاد.

استفاده از رنگ‌های خنثی در استایل‌های مختلف

در این بخش در مورد نحوه استفاده از رنگ‌های خنثی در استایل افراد توضیح میدیم.

استایل مینیمال

رنگ های خنثی در استایل مینیمال

استایل مینیمال اصلی‌ترین سبک پوششه که بیشترین استفاده از این رنگ‌ها در این سبکه. در واقع پایه و اساس استایل مینیمال استفاده از رنگ‌های خنثی است. استایل مینیمال یک سبک مدرن و امروزیه که بر مبنای استفاده از کمترین آیتم‌ها به وجود اومده. اطلاعات مفصل‌تر در مورد این استایل رو میتونین در مقاله استایل مینیمال مطالعه کنین.

چند مثال از استایل مینیمال:

تونیک سفید: شما میتونین یک تونیک سفید رو با یک شلوار جین زنانه مشکی یا طوسی با کتونی کرم رنگ ست کنین.

کت و شلوار طوسی: یک کت وشلوار طوسی رنگ، استایل مینیمال و ساده‌ای برای شما میسازه. این کت و شلوار رو میتونین به همراه یک پیراهن سفید و کفش مشکی به پا کنین.

پیراهن خاکستری: پیراهن خاکستری رنگ رو میتونین با شلوار جین کرم و کفش کالج یا لوفر قهوه‌ای روشن ست کنین.

استایل کژوال

استایل کژوال سبکی از لباس پوشیدنه که بر استفاده روزمره و کاربردی بودن آیتم‌ها تاکید داره. رنگ‌های خنثی در ساخت این استایل هم مورد استفاده قرار میگیرن، که در ادامه با چند مثال کاربردی آشنا میشین.

تیشرت سفید یا مشکی: یک تیشرت مردونه یا زنونه سفید یا مشکی ساده، پایه‌ای عالی برای استایل‌های کژوال به حساب میان. شما میتونین این تیشرت رو با شلوار جین، شلوارک یا دامن بپوشین و با اکسسوری‌های مختلف استایلتون رو تکمیل کنین.

کت و شلوار بژ: یک کت و شلوار بژ انتخاب خوبی برای روزهای گرم ساله. شما میتونین برای تکمیل این استایل از پیراهن مردانه سفید یا کرم و کفش‌های رنگ روشن استفاده کنین.

استایل رسمی یا کلاسیک

استایل کلاسیک و رسمی با استفاده از رنگ خنثی

استایل رسمی به استایلی گفته میشه که بیشتر در محیط‌های رسمی مورد استفاده قرار میگیره. برای مطالعه بیشتر در مورد این استایل، مقاله استایل کلاسیک رو بخونین.

مثال‌هایی در مورد استفاده از رنگ‌های خنثی در استایل کلاسیک:

کت و شلوار مشکی: کت و شلوار مشکی یک انتخاب کلاسیک و همیشگی برای استایل رسمیه. میتونین این لباس رو با پیراهن سفید، کراوات آبی یا سرمه‌ای و کفش‌های چرمی بپوشین.

پیراهن کرم: یک پیراهن کرم، ظاهری شیک و رسمی به شما میده. این پیراهن رو با کت و شلوار خاکستری یا سرمه‌ای و کفش‌های رسمی ست کنین و استایلتون رو بسازین.

دامن مدادی مشکی: دامن مدادی مشکی رو  با بلوز سفید یا کرم و کت بژ یا طوسی بپوشین. همچنین، میتونین با یک کمربند و اکسسوری ظریف، استایلتون رو تکمیل کنین.

استایل مونوکروم

استایل مونوکروم

استایل مونوکروم یا تک رنگ به استایلی گفته میشه که در اون فقط از طیف‌های مختلف یک رنگ استفاده میشه. برای مثال شما میتونین رنگ طوسی رو پایه قرار بدین و یک تیشرت طوسی روشن رو با یک شلوار تیره‌تر و یک کفش طوسی ست کنین.

رنگ‌های خنثی برای ساخت استایل مونوکروم خیلی مناسبن و اکثر افرادی که به این استایل مدرن علاقه‌مندن از رنگ‌های خنثی استفاده می‌کنن.

ترکیب رنگ‌ها

به غیر از مواردی که استایل مینیمال رو برای سبک پوشش خودتون انتخاب کردین، در بقیه موارد بهتره تمام آیتم‌های لباس شما، از رنگ‌های خنثی تشکیل نشه.

به عبارت دیگه بهتره از رنگ‌های خنثی در کنار رنگ‌های سرد و گرم استفاده کنین تا استایل شما روح پیدا کنه.

اکسسوری رنگی

اکسسوری رنگی

بهتره در کنار لباس‌های رنگ خنثی، از اکسسوری‌های رنگی استفاده کنین، تا در استایلتون تنوع ایجاد کنین. در این صورت اکسسوری‌های شما در کانون توجه قرار میگیرن.

و در آخر با استفاده از رنگ‌های خنثی، میتونین استایلی جذاب و کاربردی برای خودتون بسازین، که حس آرامش و تعادل رو اول به خودتون و بعد به دیگران منتقل کنه.

همچنین این امکان رو دارین که با ترکیب این رنگ‌ها با رنگ‌های گرم و سرد و کمی خلاقیت، استایلتون رو از یکنواختی خارج کنین و تیپ منحصر به فرد خودتون رو داشته باشین و در عین خاص بودن، از مزایای بقیه طیف‌های رنگی هم استفاده کنین.