راهنمای ترکیب لباس‌های پاییزی و تابستانی برای یک استایل خاص

ترکیب لباس تابستانی و پاییزه

با تموم شدن فصل تابستون و خنک شدن هوا، همه ما شروع به جمع کردن لباس‌های تابستونی خودمون و جایگزینی اون‌ها با لباس‌های پاییزه و زمستونی می‌کنیم. به همین دلیل هم ما یک راهنمای جامع در مورد نحوه مرتب سازی و جمع کردن صحیح لباس‌های تابستونی ارائه دادیم.

اما در این مقاله قصد داریم در مورد یک ایده جذاب و کاربردی در استایل پاییزی صحبت کنیم که میتونه به خوش پوش‌تر شدن شما کمک کنه. پس شاید با خوندن این مقاله به این نتیجه برسین که برخی از لباس‌های تابستونی خودتون رو همچنان در کمد لباس نگه دارین.

خیلی از ما علاقه خاصی به لباس‌های تابستونی داریم که معمولا اون‌ها رو در فصول سرد کنار میذاریم. اما در این مقاله میخوایم در مورد ایده‌هایی صحبت کنیم که با استفاده از اون‌ها میتونین لباس‌های تابستونی خودتون رو همچنان در فصل پاییز استفاده کنین. 

در واقع ایده استفاده از لباس‌های تابستونی در فصول سردتر سال ایده مدرنی به حساب میاد که تا حدود زیادی ریشه در دوری از مصرف گرایی و در اولویت قرار دادن راحتی لباس داره.

چرا استفاده از لباس‌های تابستونی در فصل پاییز ایده جذابیه؟

چرا استفاده از لباس تابستونی با استایل پاییزی خیلی جذابه؟

استفاده از لباس‌های تابستونی ۳ مزیت ویژه داره.

اول اینکه نیاز شما رو به خرید لباس‌های جدید تا میزانی کم می‌کنه‌.

دوم اینکه استایل شما رو خاص و تا حدودی متفاوت از چیزی که معمولا می‌بینیم نشون میده‌.

و سومین مزیت استفاده از لباس‌های تابستونی اینه که این لباس‌ها معمولا سبک و راحت هستن و آزادی عمل بیشتری به افراد میدن. در صورتی که لباس‌های پاییزه و بهاره معمولا سنگین‌ترن و افراد حس راحتی کمتری در اون‌ها دارن. به این ترتیب با ترکیب این دو نوع لباس میشه از مزایای هر دو اون‌ها بهره برد.

در این قسمت توصیه‌های کاربردی برای ساختن این استایل خاص ارائه میدیم.

لایه لایه لباس بپوشین.

لایه لایه لباس بپوشین

یکی از اساسی ترین اصول استایل پاییزی همین پوشیدن لباس‌های لایه لایه هست شما میتونین لباس‌های تابستونی خودتون مثل تاپ یا تیشرت رو زیر لباس‌های ضخیم‌تر و گرم‌تر بپوشین. این ترکیب یک ست جذاب میسازه که خیلی از افراد رو به خودش جلب می‌کنه. 

برای مثال در سال‌های اخیر خیلی از افراد تیشرت‌های تابستونی یقه گرد رو زیر یک کت چرم میپوشن و یک استایل شیک و کژوال برای خودشون میسازن.

همین استایل رو میشه با ترکیب یک لباس بافتنی و یک تیشرت یا پیراهن هم ساخت.

این استایل در عین اینکه بدن شما رو گرم نگه میداره و به اندازه کافی سبک هست،آزادی عمل بیشتری رو به شما میبخشه.

همچنین خیلی وقت‌ها ما تغییرات دمایی زیادی رو در فصل پاییز مشاهده می‌کنیم. مثلا صبح به هنگام خروج از خونه هوا خیلی خنکه ولی در ساعات ظهر تابش آفتاب، دما رو تا حد زیادی بالا میبره. یک مزیت ویژه استایل لایه لایه اینه که شما میتونین با درآوردن بخشی از لباس‌های خودتون با دمای محیط سازگار بشین.

از اکسسوری‌های پاییزی استفاده کنین.

از اکسسوری های پاییزی استفاده کن

در روزهای ابتدایی پاییز و در شرایطی که هوا هنوز خیلی سرد نشده، شما میتونین از اکسسوری‌های پاییزی برای تکمیل و حتی تغییر استایل خودتون استفاده کنین. برای مثال شما میتونین با ترکیب یک شال بافتنی بزرگ با یک پیراهن تابستونی، استایل خودتون رو به استایل پاییزی تبدیل کنین. 

در واقع شما برای ساختن این پوشش پاییزی به کمترین میزان خرید و تغییر در لباس‌هاتون نیاز دارین.

استفاده از دامن و شلوارک با جوراب شلواری

استفاده از دامن و جوراب شلواری

خیلی از خانم‌ها علاقه زیادی به استفاده از انواع دامن و شلوارک، مخصوصا در محیط‌های بسته دارن. اما معمولا این‌ لباس‌ها صرفا لباس‌های تابستونی به حساب میان که در روزها و شب‌های خیلی گرم قابلیت استفاده دارن. 

یکی از روش‌های جذاب استفاده از این لباس‌ها در فصول سرد‌تر اینه که اون‌ها رو به همراه جوراب شلواری بپوشین. برای روزهایی که هوا هنوز خیلی سرد نیست میتونین این لباس‌ها رو با جوراب شلواری‌های نازک‌تر و در روزهای سردتر به همراه جوراب شلوارهای ضخیم ست کنین.

همچنین جوراب شلواری‌های با رنگ تیره تضاد خوبی با دامن‌های رنگ روشن تابستونی و بهاره ایجاد می‌کنن.

استفاده از رنگ‌های پاییزی

استفاده از رنگ های پاییزی در لباس

شاید ساده‌ترین راه تغییر به استایل پاییزی استفاده از رنگ‌های این فصله. شما میتونین با پوشیدن یک ژاکت یا کت پاییزه با رنگ‌های نارنجی، زرد، قهوه‌ای، زیتونی و… با یک آیتم تابستونی رنگ روشن، استایل پاییزی خودتون رو بسازین.

استفاده از بوت

استفاده از بوت در فصل پاییز

یکی دیگه از ست‌هایی که در سال‌های اخیر تا حد زیادی مورد توجه قرار گرفته، ترکیب کفش‌های زمستونی مثل بوت‌های بلند با دامن یا شلوارکه. 

شما میتونین با ترکیب یک بوت با یک دامن و یا شلوارک یک استایل کاملا پاییزی بسازین. میزان تاثیر گذاری کفش‌ها بر استایل افراد انقدر زیاده که معمولا فقط با تغییر کفش تا حد زیادی میشه استایل رو تغییر داد. البته این استایل بیشتر برای مهمانی‌ها و مجالس مناسبه.

از خلاقیت خودتون کمک بگیرین

ترکیب آیتم‌ها از دو استایل مختلف تابستونی و پاییزه دست شما رو برای استفاده از خلاقیت شخصیتون باز میذاره. شما میتونین با ترکیب رنگی، ست‌های مختلفی بسازین و همچنین با ترکیب آیتم‌های مختلف این کار رو انجام بدین.

ترکیب شلوارهای تابستونی با هودی و سویشرت

ترکیب شلوار تابستونی و هودی

معمولا سرما بالاتنه افراد رو بیشتر از پاها تحت تاثیر قرار میده. به همین دلیل شما میتونین از شلوارهای سبک و راحت تابستونی، مثل شلوارهای کتان یا لینن، در فصل پاییز هم استفاده کنین. با پوشیدن این شلوارها همراه با سویشرت‌ و هودی‌ گرم، میتونین استایلی متعادل بین تابستون و پاییز ایجاد کنین. این ترکیب هم راحتی لباس‌های تابستونی رو حفظ می‌کنه و هم محافظ خوبی برای هوای سرد پاییز به حساب میاد. 

ترکیب لباس‌های گلدار تابستونی و پارچه‌های زمستونی

لباس‌های گلدار بلند از مهم‌ترین آیتم‌های لباس‌های بهاره و تابستونی در سال‌های اخیر به حساب میان. شما میتونین با ترکیب این لباس‌ها با یک کت یا ژاکت ضخیم زمستونی همچنان از این لباس‌ها در فصول سرد‌تر هم استفاده کنین.

ترکیب لباس‌های تک رنگ تابستونی با طرح‌های پاییزی

ترکیب لباس تک رنگ تابستانی با کت پاییزه

خیلی از افراد از لباس‌های تک رنگ و ساده‌تر مثل تیشرت‌های یقه گرد ساده در فصل تابستون استفاده می‌کنن. ولی در فصل پاییز معمولا رنگ، نقش مهم‌تری در ایجاد استایل افراد ایجاد می‌کنه و حرف بیشتری برای گفتن داره. 

یکی از راه‌های ساختن استایل پاییزی به همراه لباس‌های تابستونی، ترکیب کردن همین رنگ‌هاست. مثلا شما میتونین یک تیشرت سفید یقه گرد ساده رو با یک ژاکت و کت پاییزه که رنگ گرمی داره، ترکیب کنین. 

مثال‌هایی کاربردی برای ساخت یک استایل پاییزه به همراه لباس‌های تابستانی

در این بخش چند پیشنهاد کاربردی در مورد ترکیب این استایل به شما ارائه میدیم، که میتونین از اون‌ها ایده بگیرین.

  • پیراهن نخی سفید + ژاکت بافتنی + بوت بلند + کیف چرمی
  • شلوارک جین کوتاه + جوراب شلواری ضخیم + بوت کوتاه + بلوز بافتنی + کت چرمی
  • دامن کوتاه + جوراب شلواری ضخیم + نیم‌بوت + بلوز آستین بلند + کت کوتاه
  • لباس حریر + سویشرت گشاد + کمربند چرمی + کفش کتانی

و در آخر شما میتونین با ترکیب لباس‌های تابستونی و پاییزی از مزایای هر دو استایل یعنی راحتی استایل تابستونی و گرمای استایل پاییزی به شکل همزمان بهره برده و در عین حال هزینه کمتری برای خرید لباس‌های پاییزه و زمستونی صرف کنین. 

در واقع استفاده از لباس‌های تابستونی در پاییز نه تنها اقتصادی به حساب میاد، بلکه به شما این امکان رو میده تا با خلاقیت و ترکیب‌های جدید، استایل‌های منحصربه‌فردی برای خودتون ایجاد کنین. با استفاده از تکنیک‌های لایه‌بندی، ترکیب رنگ‌های پاییزی و اضافه کردن اکسسوری‌ها و بوت‌های مناسب، میتونین به راحتی، لباس‌های تابستونی خودتون رو به استایل‌هایی مناسب برای فصل پاییز تبدیل کنین.