رالف لورن: مردی که سبک زندگی آمریکایی را تعریف کرد

برند رالف لورن پولو polo

یکی از شناخته شده‌ترین برندهای پوشاک در سطح جهان برند پولو یا رالف لورن پولو به حساب میاد. برندی که حتی

 اگر شما از طرفدارهای سرسختش هم نباشین، حتما اسمش به گوشتون خورده و یا از دیدن کیفیت و جذابیت این برند محبوب و دوست‌داشتنی لذت بردین.

برند پولو که با نام خالق این برند، رالف لورن پولو هم شناخته میشه، یکی از مشهورترین‌های دنیای مد و فشنه.

رالف لورن طراح مد کاربلد و ثروتمندیه که از محله فقیرنشین شروع کرده و امروزه به نمادی از سبک زندگی لوکس آمریکایی تبدیل شده. 

خالق پولو، لباس‌های کلاسیک و در عین حال لوکس و مدرن رو با ظرافت بی‌نظیر و سبک خاص خودش در سراسر جهان عرضه کرده.

لباس‌هایی که اغلب در عین جذابیت و لوکس بودن کاملا راحتن و برای استفاده روزمره طراحی و تولید شدن.

کودکی و نوجوانی رالف لورن

عکس کودکی رالف لورن

این طراح مد در سال ۱۹۳۹ به دنیا اومد، رالف لیفتشیتز (نام اصلی او) در خانواده‌ای مهاجر از روسیه و بلاروس در محله فقیرنشین برانکس نیویورک بزرگ شد. او از کودکی علاقه زیادی به مد و لباس داشت و از همون زمان ذوق و سلیقه خاصی برای انتخاب لباس‌های خودش به خرج میداد.

لورن در دوران نوجوانی در مغازه‌های مختلف کار می‌کرد، تا بتونه به مخارج خانواده کمک کنه و در همین دوران با دنیای تجارت و فروش لباس آشنا شد و مهارت‌های اولیه در این زمینه رو یاد گرفت.

تحصیلات و آغاز کار

این طراح خلاق، بعد از اینکه دبیرستان رو تموم کرد، به مدت دو سال در رشته کسب و کار در کالج “باروک” نیویورک تحصیل کرد. اما به دلیل علاقه زیادی که به دنیای مد داشت، دانشگاه رو رها کرد و رفت دنبال تحقق رویای خودش.

در سال ۱۹۶۲ به خدمت سربازی اعزام شد و بعد از دو سال، با زنی به نام “ریکی آن لوبیر” ازدواج کرد.

ورود به دنیای مد

لورن بعد از سربازی، به طور جدی فعالیت خودش رو در دنیای مد شروع کرد، در ابتدا به عنوان فروشنده در مغازه‌های مختلف لباس مردونه کار کرد و در همون زمان هم با ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه‌ای که داشت، نظر مشتریان و همکارانش رو جلب می‌کرد و کم‌کم جرقه‌های اولیه طراحی در ذهنش شکل گرفت.

رالف لورن با اینکه تحصیلات آکادمیک در زمینه مد نداشت، ولی به خاطر علاقه‌ و استعداد زیادی که داشت، با ذوق و خلاقیت ذاتی خودش، تونست پیشرفت کنه و پله‌های ترقی رو یکی پس از دیگری طی کرد. 

تولد برند پولو

آغاز به کار رالف لورن

پیشرفت طراح خوش‌ذوق آمریکایی و سابقه کارش در مغازه‌های لباس مردونه به جایی رسید که در سال ۱۹۶۷ تصمیم گرفت، برند خودش رو در شهر نیویورک پایه‌گذاری کنه، در نتیجه شاهد تولد برند “پولو” از ذهن خلاق و نوآور رالف لورن بودیم.

همچنان سال ۱۹۶۷ نقطه عطفی در تاریخ صنعت مد و فشن به شمار میره که با ورود ترندهای جدید شناخته میشه.

لورن که در اون زمان ۲۸ سال داشت، با جسارت و پشتکار، سفری رو شروع کرد که او رو به یکی از مشهورترین و تاثیرگذارترین طراحان مد در جهان تبدیل کرد.

انتخاب نام “پولو” هم داستان جالبی داره، پولو به معنی ورزش چوگانه. لورن از کودکی علاقه زیادی به بازی چوگان داشت و به همین خاطر، اسم این ورزش رو برای برند خودش انتخاب کرد.

اولین محصول پولو

اولین محصول برند پولو

خط تولید اولیه پولو شامل کراوات‌های مردونه بود. لورن با الهام از سبک اروپایی و با ظرافتی خاص، کراوات‌هایی رو طراحی کرد که خیلی زود مورد توجه و استقبال قرار گرفت.

۷ سال بعد از شروع به تولید، اولین محصولات رالف لورن وارد فاز تولید لباس‌های زنونه شد. لباس‌هایی که سر آستینشون لوگو پولو چاپ شده بود.

رمز موفقیت پولو

خلاقیت، نوآوری و ارائه طرح‌های منحصر به فرد و خاص لورن، رمز موفقیت پولو بود. لورن به جای پیروی از مدهای زودگذر، به دنبال خلق سبک و سیاقی خاص و اصیل بود و از برند دیگه‌ای الگو نمیگرفت. رالف لورن با ظرافت تمام، المان‌های کلاسیک رو با حس‌ و حال مدرن و آمریکایی تلفیق می‌کرد، همین باعث شد که نظر اکثر مردم رو به خودش جلب کنه و طرفدارهای زیادی پیدا کنه.

همچنین در اون زمان معمولا برندهای ایتالیایی و فرانسوی به جزییات توجه زیادی میکردن، در صورتی که برندهای آمریکایی معمولا لباس‌های ساده‌تر و با دوام‌تر تولید میکردن.

ولی رالف لورن به عنوان یک برند آمریکایی با توجه زیاد به جزییات بازی رو تغییر داد.

رشد و شکوفایی برند پولو

رشد و شکوفایی برند پولو

با گذشت زمان، برند پولو که با تولید کراوات کارش رو شروع کرده بود، گسترش پیدا کرد و روز به روز به تعداد مشتری‌هایی که داشت، اضافه میشد و حالا دیگه، طیف وسیعی از لباس‌های زنونه و مردونه، عطر، لوازم جانبی و… هم به مجموعه برند رالف لورن پولو اضافه شده بود.

لورن در فشن شوهایی که برگزار می‌کرد، سبک زندگی ایده‌آل آمریکایی رو نشون می‌داد و این نمایش‌های پر زرق و برق، برای مخاطبانش خیلی رویایی و جذاب بود و به همین دلیل برند پولو بیشتر از قبل مورد استقبال قرار گرفت.

در واقع همین ایده تبلیغاتی یکی از خلاقیت‌های تاثیرگذار رالف لورن بود.

برند پولو در دنیای امروزی 

امروزه، برند پولو یکی از موفق‌ترین و شناخته‌شده‌ترین برندها در دنیای مد و فشنه. این برند با بیش از ۵۰۰ فروشگاه در سراسر جهان و حضور در بیش از ۱۲۰ کشور، همچنان به تولید محصولات باکیفیت و شیک ادامه میده. 

پولو بیش از ۵۰ سال سابقه داره وبه عنوان نمادی از فرهنگ و سبک زندگی آمریکایی شناخته شده و طرفدارهای زیادی داره.

پولوشرت رالف لورن 

پولوشرت های برند پولو (رالف لورن) در رنگ های مختلف

یکی از اصلی‌ترین آیتم‌هایی که برند پولو به تولیدش شهرت داره، پولوشرته.

با اینکه رالف لورن خالق پولوشرت نیست، اما با طراحی و اختصاصی کردن این لباس، باعث شده که تمام دنیا اون رو به اسم تیشرت پولو بشناسن.

این تیشرت با یقه برگردون، آستین‌های کوتاه و برش آزاد، ظاهری شیک و کلاسیک داره که در عین حال راحته و برای هر موقعیتی مناسبه، به همین دلیل در طول دهه‌ها همچنان محبوب و پرطرفدار باقی مونده‌.

پولوشرت اوایل فقط به رنگ سفید عرضه میشد، اما امروزه در رنگ‌ها و طرح‌های متفاوتی موجوده که برای هر سنی مناسب و کاربردیه.

برخی از نقاط عطف برجسته در کارنامه رالف لورن

۱۹۷۲: اولین فروشگاه رالف لورن در خیابان مدیسون نیویورک افتتاح شد.

۱۹۷۴: خط تولید لباس‌های زنانه “رالف لورن” راه‌اندازی شد.

۱۹۸۴: رالف لورن به عنوان اولین طراح آمریکایی، جایزه معتبر “CFDA” رو دریافت کرد.

۱۹۹۹: در شهر نیویورک موزه رالف لورن افتتاح شد.

۲۰۰۰: رالف لورن به عنوان یکی از ۱۰۰ فرد قدرتمند دنیای مد توسط مجله “تایم” انتخاب شد.

نکات جالب در مورد طراح برند پولو

نکات جالب در مورد برند پولو

رالف لورن طرفدار پرو پا قرص اتومبیل‌های کلاسیک و اسب سواری هست.

این طراح خلاق فعالیت‌های بشردوستانه زیادی انجام میده و حامی مالی تحقیقات سرطان و همچنین برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی کودکانه.

در سال ۲۰۱۹، لورن به عنوان اولین طراح مد آمریکایی، نشان افتخاری شوالیه فرماندهی امپراتوری بریتانیا رو دریافت کرد.

ثروت خالص او حدود ۵.۵ میلیارد دلار تخمین زده میشه.

لورن در سال ۲۰۱۹ از طراحی لباس بازنشسته شد و در حال حاضر با ۸۴ سال سن  به عنوان رئیس و مدیر ارشد خلاقیت برند “رالف لورن” به فعالیت خودش ادامه میده.

لورن با هوشمندی و خلاقیت و تهعد مثال‌زدنی که برای برند پولو داره، سبک خاص خودش رو به نام سبک آمریکایی در کل دنیا معرفی کرده و یکی از موفق‌ترین و تاثیرگذارترین طراحان مد جهانه.

با وجود چالش‌های موجود و رقیب‌های زیادی که در دنیای مد وجود داره، پولو همچنان پتانسیل بالایی برای رشد و پیشرفت داره. این برند با تکیه بر سابقه درخشان، اصالت، کیفیت و تنوع محصولاتی که داره، میتونه جایگاه خودش رو به عنوان یکی از محبوب‌ترین برندهای مد در جهان برای همیشه حفظ کنه.

در آخر، پولو فقط به یک برند لباس محدود نمیشه، بلکه بیانگر یک سبک زندگی و تفکر منحصر به فرده. این برند، نمادی از ظرافت، اصالت، کیفیت و تجمله.

میراث رالف لورن و برند پولو، تاثیر ماندگاری بر دنیای مد داشته و بدون شک، نام و یاد این طراح افسانه‌ای، تا همیشه در تاریخ این صنعت باقی میمونه.