شلوار اسلش، از دنیای ورزش تا خیابان

انواع شلوار اسلش

در سال‌های اخیر که مد روز به روز بیشتر به سمت استایل‌های راحت پیش میره، شلوارهای اسلش هم خیلی خوب در بین مردم جا باز کردن و محبوب شدن، اوایل از شلوار‌های اسلش برای ورزش کردن و یا به عنوان لباس کار استفاده میشد، اما امروزه شلوار اسلش خیلی مورد استقبال قرار گرفته و خیلی‌ها، طرفدار این شلوار راحت و کاربردین.

در این مقاله به بررسی شلوار اسلش می‌پردازیم تا ببینیم که این شلوار از کجا ریشه گرفته و چطور امروز به کمد لباس ما رسیده و همچنین در مورد نکات و نحوه ست کردن اون هم صحبت می‌کنیم.

تاریخچه شلوار اسلش

تاریخچه شلوار اسلشاینکه شلوار اسلش اولین بار در چه دوره‌ای طراحی و دوخته شد، به طور دقیق مشخص نیست، اما در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، ملوانان انگلیسی از این مدل شلوار استفاده میکردن، این شلوار‌ها جنس‌های ضخیم و بادوامی داشتن و به خاطر راحتی و آزادی عملی که ایجاد میکردن، برای کار در عرشه کشتی انتخاب ایده‌آلی بودن.

با گذشت زمان، مزیت‌های شلوار اسلش باعث شد، کارگران معادن هم از این سبک شلوار استقبال کنن و به عنوان شلوار کار مورد استفاده قرار بگیره، خوبیه این شلوار این بود که علاوه بر راحتی و آزادی حرکتی که داشت، از بدن کارگرها در برابر آسیب، گرد و غبار و آلودگی محافظت می‌کرد.

بعضی از این شلوارها در اون زمان جیب‌های بزرگ و حجیمی داشتن که به‌ اون‌‌ها شلوار کارگو گفته میشد.

در دهه ۱۹۲۰ بود که ورزشکار‌ها هم از این شلوار استقبال کردن، چون به راحتی میتونستن، فعالیت‌های بدنی خودشون رو انجام بدن و پوشیدن این شلوار، اون‌ها رو محدود نمیکرد، در اون زمان شلوار اسلش، بیشتر در ورزش‌های بسکتبال و تنیس دیده میشد.

کم‌کم ورزشکار‌ها این شلوار انعطاف‌پذیر رو برای تمرین و مسابقه پوشیدن و به همین دلیل شلوار اسلش، به دنیای ورزش هم راه پیدا کرد.

 با افزایش محبوبیت ورزش در بین مردم، شلوار اسلش به عنوان یک لباس ورزشی شناخته شد و کمپانی‌هایی مثل champion و adidas شروع به تولید انبوه این شلوار کردن.

اوج محبوبیت شلوار اسلش در دهه ۱۹۷۰ بود که این شلوار‌ها از دنیای ورزشی هم فراتر رفتن و به عنوان یک لباس روزمره و مد روز در بین مردم عادی راه پیدا کردن.

اینکه شلوار اسلش تا این حد محبوب شد، دلایل زیادی داشت، اصلی‌ترین دلیل، این بود که مردم به لباس‌های غیررسمی و راحت تمایل پیدا کرده بودن، لباسی که هم شیک باشه و هم راحت، طرفدارهای زیادی پیدا کرد که این در مورد شلوار اسلش به خوبی صدق می‌کنه.

دلیل دیگه محبوب شدن شلوار اسلش در دهه ۷۰ میلادی رو میشه رواج موسیقی و فرهنگ هیپ هاپ در بین جوان‌های آمریکایی و اروپایی دونست. شلوار اسلش هم جزء آیتم‌های ضروری این فرهنگ به حساب میومد، که بیشتر اون رو به صورت آزاد و با قد بلند میپوشیدن.

با رواج پیدا کردن شلوار اسلش در بین مردم، طراحان مد توجه بیشتری به این نوع شلوار نشون دادن و طرح‌ها و مدل‌های مختلفی روعرضه کردن. این توجه باعث شد، تنوع و جذابیت شلوار اسلش بیشتر بشه و همین، دلیلی بر محبوب شدن این لباس مدرن شد.

شلوار اسلش در دنیای امروزی

جدیدترین شلوارهای اسلش

امروزه شلوار اسلش در طیف گسترده‌ای از جنس، رنگ‌ و طرح تولید میشه که میتونید اون‌ها رو با لباس‌ها و استایل‌های متفاوت ست کنید و در موقعیت‌های مختلف بپوشید.

انواع شلوار اسلش

شلوارهای اسلش در انواع مختلفی از نظر جنس، طرح، رنگ و مدل عرضه میشن، که هر کدوم میتونن برای موقعیت‌ها و استایل‌های مختلف مناسب باشن که به برخی از رایج‌ترین انواع شلوار اسلش اشاره می‌کنیم.

پنبه‌ای: این نوع شلوار اسلش، از نرم‌ترین و راحت‌ترین مواد اولیه تولید شده و برای استفاده در منزل یا فعالیت‌های ورزشی سبک انتخاب خوب و مناسبیه.

پلیمری: شلوار اسلش‌ پلیمری از جنس‌هایی مثل پلی‌استر یا نایلون تولید میشه و مقاومت زیادی در برابر آب و چروک داره. این مدل برای فعالیت‌های ورزشی یا استفاده در هوای بارونی مناسبه.

پشمی: شلوار اسلش پشمی، بسیار گرم و برای استفاده در فصل سرما مناسب و کاربردیه.

جین: شلوار اسلش‌های جین از پارچه‌ی جین تولید میشه که میتونه ضخیم و یا نازک باشه و بسته به جنس و مدلی که داره، برای استایل‌های روزمره یا نیمه‌رسمی استفاده میشه.

بر اساس طرح

ساده: این نوع شلوار اسلش هیچ طرحی نداره و برای ست کردن با انواع لباس‌ها کاربردیه.

طرحدار: شلوار اسلش‌های طرحدار میتونن طرح‌های مختلفی داشته باشن، برای مثال راه راه، گلدار و… که برای افرادی که استایل‌های جسورانه‌تر رو می‌پسندن، انتخاب خوبی به حساب میان.

لوگو: شلوارهای اسلشی هستن که لوگوی برند یا تیم ورزشی مورد علاقه شما رو دارن و شما با پوشیدن اون میتونین طرفداری خودتون رو از تیم محبوبتون نشون بدید.

چاپی: طرح‌های چاپی رو میتونید با سلیقه خودتون انتخاب کنید و طرح دلخواه خودتون رو بپوشید. اگر چه چاپ طرح‌های دلخواه بر روی شلوار کمتر مرسومه ولی همچنان میتونه انتخاب خوبی باشه.

بر اساس رنگ

شلوار‌های اسلش در تمام رنگ‌ها موجودن. البته رنگ‌های حنثی  بیشتر مورد استقبال قرار میگیرن همچنین میتونید شلوارتون رو با تیشرت، هودی و یا هر بلوزی که به تن دارید، ست کنید و هم رنگ بپوشید.

بر اساس مدل

اسلش کلاسیک: این مدل شلوار اسلش کمر کشی داره، دو جیب در جلو و یک جیب در پشت داره، در قسمت پاچه شلوار با کش تنگ میشه و به مچ پا میچسبه.

اسلش دمپا: شلوار اسلش دمپا، در قسمت پایین پا آزادتر میشه و روی کفش رو میپوشونه.

اسلش کارگو: این نوع شلوار اسلش تعداد زیادی جیب‌ بزرگ در بغل پا داره و معمولا به صورت راحت و آزاده. اسلش کارگو بیشتر برای استایل‌های اسپرت و یا استریت استایل استفاده میشه.

اسلش بگ: این شلوار از قسمت ران تا پایین شلوار آزاده و به نوعی آزادترین نوع شلوار جین به حساب میاد.

استایل‌های مختلف با شلوار اسلش

استایل های مختلف با شلوار اسلش

در این بخش در مورد استایل‌های متفاوتی که با شلوار اسلش میشه ساخت صحبت می‌کنیم.

استایل روزمره

تیشرت یا تاپ ساده: این راحت‌ترین ستیه که میتونید با شلوار اسلش داشته باشید. برای کامل کردن این استایل میتونید از یه کت جین یا سویشرت هم استفاده کنید و تیپتون رو از سادگی دربیارید.

هودی: هودی و شلوار اسلش یه ترکیب کلاسیک و راحت برای روزهای پاییزه. میتونید از رنگ‌های مختلف استفاده کنید یا به صورت ست بپوشید، همچنین بسته به سلیقتون میتونید از طرح‌های جالب و متفاوت هم انتخاب کنید.

بلوز یا پیراهن دکمه‌دار: برای یک استایل نیمه رسمی، میتونید شلوار اسلش رو با یک بلوز یا پیراهن مردانه ست کنید.

استایل ورزشی

تاپ و تیشرت ورزشی: وقتی میخواید ورزش کنید، مهمه که لباس‌های راحت و مناسبی بپوشید. یک تاپ یا تیشرت ورزشی به همراه شلوار اسلش، یه انتخاب عالیه که بهتون آزادی عمل میبخشه.

ست ورزشی: ست‌های ورزشی زیادی در بازار موجوده که شلوارشون به صورته اسلشه. این ست‌ها معمولا از جنس پارچه‌های کشسان هستن و برای فعالیت‌های ورزشی خیلی راحت و کاربردین.

استایل نیمه‌رسمی

بلوز یا پیراهن: شلوار اسلش رو میتونید با یه بلوز یا پیراهن ست کنید و به یک مهمونی دوستانه برید. فقط کافیه یک کفش مناسب انتخاب کنید که استایلتون رو تکمیل کنه.

ژاکت یا کت: اگه هوا سرده، میتونید یه ژاکت یا کت روی بلوز یا پیراهنتون ترجیحاً اسپرت بپوشین که به شلوارتون بیاد.

چند ایده برای ست کردن شلوار اسلش:

زنانه 

شلوار اسلش کلاسیک رو با تاپ کراپ و شکت اورسایز ست کنید.

به همراه شلوار اسلش دمپا یک پیراهن دکمه دار کوتاه بپوشید.

مردانه

با شلوار اسلش کارگو یک تیشرت لانگ استایل کنید.

شلوار اسلشتون رو با هودی و کتونی ورزشی بپوشید.

میتونید یک کلاه یا هدبند بذارید و استایل خودتون رو کامل کنید.

با دنبال کردن این نکات، به راحتی شلوار اسلش رو ست کنید و از ظاهری شیک و راحت لذت ببرید.

نکات تکمیلی

نکات تکمیلی در مورد انواع شلوار اسلش

رنگ: به رنگ شلوار اسلشتون توجه کنید. رنگ‌های تیره‌تر رو میتونید با رنگ‌های روشن‌تر ست کنید و برعکس.

جنس: جنس شلوار اسلش هم در انتخاب لباس مناسب مهمه. مثلا، اگر شلوار اسلشتون از جنس کتان یا نخیه، بهتره از لباس‌های نخی و کتان برای ست کردن با اون استفاده کنید.

فرم اندام: موقع خرید لباس، به فرم اندامتون توجه کنید. شلواری رو انتخاب کنید که به خوبی به تن شما بشینه و شما در اون احساس راحتی داشته باشید.اگر اندام لاغری دارید، برای استایل بهتر از لباس‌های آزادتر استفاده کنید.

بهتره شلوار اسلش رو با لباس های خیلی رسمی نپوشید و موقع انتخاب استایل، به مناسبت و موقعیت توجه کنید.

و در آخر اینکه شلوار اسلش از یک لباس ورزشی و لباس کار به یک لباس همه‌کاره و راحتی تبدیل شده که در انواع مختلف و طرح‌های متنوع در دسترسه و در بین افراد با هر سن و سلیقه‌ای محبوبیت زیادی پیدا کرده.

ما در این مقاله به بررسی تاریخچه و انواع و مدل‌های شلوار اسلش پرداختیم و نکاتی رو گفتیم، که با توجه به اون‌ها و کمی خلاقیت، بتونید استایل‌های متنوع و جذابی رو با شلوار اسلش ایجاد کنید.