ساخت استایل شخصی: سفری به سوی جذابیت و اعتماد به نفس

ساخت استایل شخصی

داشتن استایل شخصی بسیار جذابه، خیلی از افراد هستن که با پوشیدن یه سبک خاصی از لباس‌ها، مدل و استایل خودشون رو دارن و ظاهر متفاوتشون رو به رخ میکشن.

در دنیای امروز که مد دائماً در حال تغییر و طی مدت کوتاهی لباس‌های جدید ترند میشن و مدل‌های قبلی منسوخ میشن، داشتن تیپ و استایل شخصی جسارت زیادی میخواد که خب ارزشش رو داره.

داشتن استایل شخصی نه تنها باعث میشه که درگیر مدهای زودگذر امروزی نباشین، بلکه با پوشیدن لباس‌های خاص خودتون، امضای شخصی رو برای استایلتون میسازین.

البته داشتن استایل شخصی لزوما به معنی سبک پوشش خیلی متفاوت عجیب و غریب نیست. بسیاری از افراد با استفاده از آیتم‌های مرسوم در پوشش خودشون، استایلی میسازن که همه رو به یاد اون‌ها میندازه.

در حالی که این روز‌ها، ترندها به سرعت تغییر می‌کنن و طراحان مد، مدل‌های جدید و خلاقانه‌ای رو به نمایش میذارن، بسیاری از افراد به دنبال راهی برای ابراز شخصیتشون از طریق لباس پوشیدن هستن. 

اینجاست که مفهوم استایل شخصی اهمیت پیدا می‌کنه. استایل شخصی، از دنبال کردن مد روز، فراتر رفته و به معنای انتخاب لباس‌هاییه که به شما حس اعتماد به نفس، زیبایی و منحصر به فرد بودن، میدن.

این مقاله سفری به دنیای خلق استایل شخصیه و به شما کمک می‌کنه تا با اصول و قواعد اون آشنا بشین و راه‌هایی برای ساختن استایلی خاص و متناسب با شخصیتتون پیشنهاد میده.

خودشناسی

نقش خودشناسی در ساخت استایل منحصر به فرد

اولین قدم برای ساختن استایل شخصی اینه که خودتون رو به خوبی بشناسین. علایق، سلیقه، شخصیت، سبک زندگی و تناسب اندام خودتون رو در نظر بگیرین. 

برای پیدا کردن استایل شخصی، میتونین این سوال‌ها رو از خودتون بپرسین.

چه چیزهایی شما رو خوشحال می‌کنه؟

چه رنگ‌هایی رو دوست دارین؟

چه مدل لباس‌هایی به شما حس راحتی و اعتماد به نفس میدن؟

چه سبک‌هایی رو در دنیای مد می‌پسندین؟

چه چیزی شما رو از دیگران متمایز می‌کنه؟

با جواب دادن به سوال‌هایی از این شکل، میتونین تصویری از خودتون در ذهنتون بسازین و بر اساس اون، استایل شخصیتون رو شکل بدین. همچنین برای انتخاب استایل مناسبتون، به مجلات مد، وبسایت‌های مد و فشن و شبکه‌های اجتماعی سر بزنین و ببینین چه استایل‌هایی رو دوست دارین.

با دیدن مدل‌ها و استایل‌های مختلف، ازشون تقلید نکنین، بلکه ایده بگیرین و اون‌ها رو با سلیقه و شخصیت خودتون ترکیب کنین، به شکلی که دوسش داشته باشین و حس کنین که تیپ مناسب شماست.

بررسی کمد لباس

مرتب کردن کمد لباس برای ساخت استایل شخصی

قدم بعدی اینه که کمد لباستون رو مرتب کنین و به طور کامل بررسی کنین که چه لباس‌هایی رو دیگه نمی‌پوشین یا دوسشون ندارین و اون‌ها رو کنار بذارین، در این حالت میتونین اون‌ها رو ببخشین، بفروشین و یا دور بریزین.

با منظم شدن کمد لباستون، فضای بیشتری برای لباس‌های جدید دارین و میتونین لباس‌هایی که متناسب با استایل شخصیتون هست رو نگهداری کنین.

لباس‌های باقیمونده رو بر اساس رنگ، جنس، مدل و کاربردشون دسته بندی کنین. این کار بهتون کمک می‌کنه تا راحت‌تر لباس‌هاتون رو ببینین و پیدا کنین و به خوبی ست‌های مختلفی رو با اون‌ها بسازین.

ما در مقاله مرتب کردن کمد لباس به طور مفصل در این مورد صحبت کردیم.

انتخاب لباس کلیدی

انتخاب لباس کلیدی برای ساخت استایل

 یکی از راه‌های داشتن استایل شخصی اینه که به دنبال لباس‌های کلیدی بگردین، چند تیکه لباس کاربردی رو انتخاب کنین که به نوعی پایه و اساس استایلتون باشه و بعد بقیه استایلتون رو با توجه به اون بسازین.

برای انتخاب بهتر این لباس‌های پایه، به یک سری ویژگی مثل کیفیت بالا، دوام زیاد و تناسب لباس با اندامتون دقت کنین. به عنوان مثال یک شلوار جین آبی تیره و یک تیشرت سفید ساده رو به عنوان لباس‌های کلیدی در نظر بگیرین و حالا میتونین اون‌ها رو با یک کت چرم استایل کنین.

از اکسسوری غافل نشین

نقش اکسسوری ها در ساختن استایل شخصی

اکسسوری‌ها نقش مهمی در کامل کردن استایل شما دارن. با استفاده از اکسسوری‌های مناسب و جذاب  میتونین به استایل خودتون تنوع و ظرافت ببخشین. 

اکسسوری‌های پرکاربردی مثل کیف، کفش، جواهرات، کلاه، کمربند و شال گردن هستن، که شما با استفاده از مدل‌ها و طرح‌های متنوع اون‌ها، میتونین استایل خاص خودتون رو داشته باشین.

در واقع بعضی از افراد صرفا با استفاده از یک مدل اکسسوری خاص، استایل منحصر به فرد خودشون رو می‌سازن.

جسور و ریسک پذیر باشین

 مهم اینه که از امتحان کردن استایل‌های جدید نترسید و ریسک داشتن تیپ و ظاهر متفاوت رو بپذیرید.

استایل شخصی فرصتی برای خلاقیت و ابتکاره. با رنگ‌ها، مدل‌ها و جنس‌های مختلف بازی کنین و ببینین چه ترکیبی برای شما بهتره. از نظر مخالف دیگران نترسین و به دنبال استایلی باشین که شما رو خوشحال می‌کنه و به شما احساس اعتماد به نفس میده. 

به خودتون اعتماد کنین

مهم‌ترین بخشه ساخت استایل شخصی، داشتن اعتماد به نفسه. لباس‌هایی رو بپوشین که شما رو شیک و جذاب‌ نشون میدن و با پوشیدن اون لباس‌ها احساس راحتی می‌کنین و مطمئن باشید که حس خوبی که شما به تیپ و ظاهر خودتون دارین به دیگران هم منتقل میشه.

دور شدن از جریانات زودگذر مد

اگر میخواید که استایل خودتون رو داشته باشین، بهتره به دنبال لباس‌های کلاسیک و باکیفیت باشین، ترندهای پوشاک دائماً در حال تغییرن، اما لباس‌های کلاسیک و باکیفیت همیشه مد هستن و شما خیالتون راحته که هیچوقت قدیمی نمیشن. 

به جای خرید لباس‌های ارزان‌قیمت و زودگذر، روی خرید لباس‌های باکیفیت و بادوام که میتونین سال‌ها از اون‌ها استفاده کنین، تمرکز کنین.    

همچنین به جای دنبال کردن برندهای خاص، به دنبال لباس‌هایی باشین که به شما احساس خوبی میدن و با سلیقه شما همخوونی دارن.    

به احساستون اعتماد کنین

 بهترین راه برای انتخاب لباس‌هایی که به شما میاد، اینه که از احساستون کمک بگیرین و به حسی که دارین، اعتماد کنین.  

ایده‌هایی برای داشتن استایلی خاص و متفاوت

ایده های کاربردی ساخت استایل شخصی

ترکیب رنگ‌ها و طرح‌ها: همیشه لباس‌هایی با رنگ‌های خنثی و ست‌های تکراری نپوشین. به جای اون، ترکیب رنگ‌های جسورانه و طرح‌های مختلف رو امتحان کنین. برای مثال، میتونین یک پیراهن گل‌دار رو با شلوار جین مردانه یا زنانه ساده یا یک کت چرمی مشکی رو با دامن توری بپوشین.

پوشیدن لایه لایه لباس: لایه لایه لباس پوشیدن، راهی عالی برای ایجاد استایلی پیچیده و منحصربه‌فرده. میتونین از تیشرت، پیراهن، ژاکت و شال برای ایجاد ظاهری متفاوت استفاده کنین.

شخصی‌سازی لباس‌ها: میتونین لباس‌هاتون رو با گلدوزی، نقاشی، یا اضافه کردن وصله به اون‌ها، به نوعی شخصی‌سازی کنین. این کار به شما کمک می‌کنه تا استایلی کاملا منحصر به فرد داشته باشین.

مثل لباس‌های فنسی جینز که خاص و متفاوتن و امروزه مورد استقبال سلبریتی‌ها هم قرار گرفتن، در حدی که در فستیوال کن، بر روی فرش قرمز از اون‌ها استفاده می‌کنن، که در مقاله فنسی جینز میتونید بیشتر در موردش بخونین.

حمایت از برند‌ها و طراح‌های ناشناخته و خلاق: به جای خرید لباس‌های برندهای بزرگ و شناخته‌شده، از برندهای محلی و طراح‌های مستقل حمایت کنین. این کار به شما کمک می‌کنه تا لباس‌هایی روپیدا کنین که منحصر به فرد و خاص هستن و در عین حال از افراد خلاق در جامعه خودتون هم حمایت می‌کنین.

لباس‌های وینتیج بپوشین: به دنبال لباس‌های وینتیج و سبک قدیمی باشین، این لباس‌ها نه تنها منحصر به فرد و متفاوتن، بلکه به حفظ محیط زیست هم کمک می‌کنن.

استفاده از لباس‌ها برای بیان عقاید و ارزش‌ها: لباس‌های شما، بهترین ابزار برای بیان عقاید و ارزش‌هاتون به دیگران هستن. برای این کار میتونین از لباس‌هایی با چاپ‌های سیاسی یا اجتماعی استفاده کنین یا از برندهایی که به ارزش‌های شما اهمیت میدن، حمایت کنین.

نکات تکمیلی

نکات تکمیلی در ساخت استایل شخصی

از قوانین دست و پا گیر مد نترسین و خودتون رو با ترند‌ها و مدهای روز محدود نکنین. گاهی اوقات شکستن قوانین، به خلق استایل‌های منحصر به فرد و جذاب شما کمک می‌کنه، اینکه دنیای مد رو به طور کامل نادیده بگیرین جسارت بیشتری میخواد و خب به دنبال اون تیپ شما شخصی‌تر و متفاوت‌تر هم میشه.

به تناسب اندامتون توجه کنین و لباسی رو انتخاب کنین که بهتون میاد و اندامتون رو به خوبی به نمایش میذاره.    

در استفاده از رنگ‌ها جسور باشین و از اون‌ها برای خلق استایل‌های شاداب و سرزنده استفاده کنین.    

داشتن استایل شخصی، هیجان انگیز و لذت بخشه و بهتون کمک می‌کنه تا خودتون رو به بهترین نحو به دنیای ‌اطرافتون معرفی کنین. 

از افراد مشهور، بلاگرهای مد و یا افرادی که استایلشون رو دوست دارین الهام بگیرین، اما حواستون باشه که تقلید کورکورانه از مد روز یا استایل افراد معروف و سلبریتی‌ها، باعث میشه از استایل شخصی خودتون دور بشین. بهتره که از المان‌های استایل‌ اون‌ها ایده بگیرین و با سلیقه و سبک خودتون ترکیب کنین. 

اگر به دنبال لباسی منحصر به فرد و متناسب با اندام خودتون هستین، میتونین از طراح‌های لباس کمک بگیرین و یا خیاط شخصی خودتون رو داشته باشین.

در دنیای امروزی که شاهد تغییرات سریع دنیای مد و وجود ترند‌ها و استایل‌های مختلف هستیم، در این میان افرادی هستن که بی‌توجه به مد و فشن، مسیر خودشون رو میرن و ترجیح میدن که استایل شخصی خودشون رو داشته باشن. این افراد به جای دنباله‌روی از مد روز، به دنبال لباس‌هایی هستن که هویت، سلیقه و روحیاتشون رو به درستی نشون بدن و بی‌تفاوت به نظر دیگران، لباسی که دوست دارن رو میپوشن.

در آخر داشتن استایل شخصی، هیجان‌انگیز و جذابه که نیازمند خلاقیت، جسارت و البته کمی صبر و حوصله است. برای این کار، شما باید با علایق، تناسب اندام و سبک زندگی خودتون آشنا باشین و لباس‌هایی رو انتخاب کنید که به شما احساس اعتماد به نفس و زیبایی میبخشن.