اصول لباس پوشیدن برای افراد لاغر: از رنگ تا مدل

استایل افراد لاغر

این روزها لاغر اندام بودن در دنیای مد جذابیت زیادی پیدا کرده و خیلی مورد استقبال قرار گرفته، اما با وجود زیبایی و ترند بودن اندام لاغر، انتخاب لباس مناسب برای این افراد میتونه چالش‌برانگیز باشه. این دسته از افراد معمولا به دنبال لباس‌هایی هستن که به خوبی به تنشون بشینه و تناسب اندام اون‌ها رو به بهترین شکل نشون بده و علاوه‌ بر این، با سلیقه و فرهنگ اون‌ها هم همخوونی داشته باشه.

به همین دلیل انتخاب اصولی لباس مناسب و استایل و شیوه پوشش افراد لاغر، خیلی مهمه و تأثیر زیادی بر نحوه بیان شخصیت و خودباوری اون‌ها میذاره.  

در این مقاله، به بررسی نکات مهم در انتخاب استایل برای افراد لاغر اندام می‌پردازیم و راهکارهایی رو برای ایجاد ظاهری متناسب و جذاب ارائه میدیم تا اگر اندام لاغری دارین، بتونین با توجه به تنوع لباس‌ها و سبک‌ها، با استایلی خاص و با اعتماد به نفس بیشتری ظاهر بشین.

همچنین با انتخاب لباس‌های مناسب، نقاط قوت اندام خودتون رو برجسته کنین و نقاط ضعف اون رو بپوشونین.

اصول کلی انتخاب لباس برای افراد لاغر

در انتخاب لباس مناسب برای اندام لاغر، اصول و نکات زیادی وجود داره، که ما در ادامه مهم‌ترین‌ اون‌ها رو عنوان می‌کنیم.

جنس و ضخامت پارچه مناسب افراد لاغر اندام

ضخامت و رنگ پارچه

برای حجم دادن بیشتر به اندامتون میتونین از پارچه‌های ضخیم و بافت‌دار مانند پشم، مخمل، کتان و جین استفاده کنین. این پارچه‌ها به دلیل ضخامتی که دارن شما رو درشت‌تر نشون میدن.

پشم و مخمل: این پارچه‌ها، برای کت‌ها، پالتوها و حتی شلوارها گزینه خوبی هستن و برای شما استایلی شیک و جذاب میسازن.

چرم: ژاکت‌ها یا کت‌های چرمی، استایلتون رو منحصر به فرد می‌کنن و انتخاب خوبی برای پاییز و زمستون به حساب میان.

رنگ‌های روشن و شاد

بعد از جنس پارچه، رنگ لباسی که میپوشین اهمیت زیادی داره و در دیده شدن اندام شما تاثیرگذاره.

رنگ‌های تیره معمولاً بدن رو لاغرتر نشون میدن، به همین دلیل، بهتره به‌جای استفاده از رنگ‌های مشکی یا سرمه‌ای و ذغالی، از رنگ‌های روشن‌تر و پررنگ استفاده کنین. رنگ‌های روشن باعث میشن بدن شما درشت‌تر دیده بشه و توجه رو به سمت خودش جلب کنه.

رنگ‌های روشن: میتونین از رنگ‌هایی مثل سفید، کرم، زرد، بژ یا رنگ‌های پاستلی برای لباس‌های بالاتنه استفاده کنین تا پرتر به نظر برسین.

رنگ‌های زنده و شاد: استفاده از رنگ‌های پررنگ مثل قرمز، لاجوردی، سرخابی و نارنجی، علاوه‌بر حجمی که به شما میده، براتون استایلی پرانرژی و جذاب میسازه. 

الگوهای چاپی و طرح‌دار

الگوهای چاپی برای افراد لاغر

طرح‌های چاپی و الگوهای شلوغ مثل چهارخانه، راه‌راه‌های افقی و طرح‌های گلدار و هندسی باعث میشه که بدن شما پرتر به نظر برسه. 

لباس‌های طرح‌دار: اگر لاغر اندام هستین، از طرح‌های شلوغ مثل چهارخانه، نقطه‌دار یا گل‌دار برای لباس‌هاتون غافل نشین، لباس‌های طرحدار بیشتر از لباس‌های ساده جلب توجه می‌کنن و نقاط ضعف اندام شما رو پوشش میدن.

راه‌راه افقی: استفاده از این الگو، به ویژه در ژاکت‌ها و پیراهن‌ها باعث میشه که بالاتنه شما درشت تر دیده بشه. 

افرادی که اندام لاغری دارن، بهتره از طرح‌های افقی به‌ جای طرح‌های عمودی استفاده کنن، چون خطوط افقی بدن رو پهن‌تر و خطوط عمودی اندام رو کشیده‌تر نشون میدن.

انتخاب لباس‌های لایه‌لایه

لباس لایه لایه

یکی از بهترین روش‌ها برای افرادی که اندام لاغری دارن، لایه‌بندی لباس‌هاست. پوشیدن چندین لایه لباس روی هم باعث میشه که حجم بدن شما بیشتر نشون داده بشه. مثلاً یک پیراهن مردانه نخی به همراه ژاکت و یک کاپشن، روی همدیگه میتونه انتخاب خوبی باشه. 

در فصل پاییز و زمستون دست شما برای انتخاب این استایل بازه و به راحتی میتونین استایل چند لایه رو انتخاب کنین و با اضافه کردن یک ژاکت، سویشرت یا شال، به ظاهرتون حجم بدین.

بهتره از لباس‌های نازک در زیر استفاده کنین و لباس‌های ضخیم‌تر رو روی اون‌ها تن کنین.

ترکیبی از لباس‌های فیت و آزاد

ترکیبی از لباس های فیت و آزاد

لباس‌هایی که بیش از حد برای شما تنگ و جذب هستن، ممکنه لاغری شما رو بیشتر نشون بدن و همچنین لباس‌های خیلی آزاد هم ظاهر نامرتبی براتون ایجاد می‌کنن. به همین دلیل پیشنهاد ما اینه که از ترکیب لباس‌های فیت با آیتم‌های آزاد استفاده کنین تا استایل خوبی بسازین.

بلوزهای فیت: از بلوزها و پیراهن‌هایی که به درستی اندازه‌ی شماست، استفاده کنین که به‌خوبی روی بدنتون بشینن و با اندامتون تناسب داشته باشن.

شلوارهای آزادتر: میتونین از شلوارهای آزادتر مثل شلوارهای جین یا کتان بگ یا راسته استفاده کنین، تا حجم بیشتری به پایین‌تنه شما بدن، و در نهایت ظاهر کلی استایلتون رو متعادل‌تر کنن.

استفاده از کت‌ها و پالتوهای اورسایز

کت و پالتو اور سایز برای افراد لاغر

کت‌ها و پالتوهای اورسایز یکی از ترندهای محبوب پاییز و زمستون هستن که این روزها خیلی پرطرفدار شدن، این لباس‌های اورسایز به افراد لاغر کمک می‌کنن تا در عین حال که بدنشون پرتر به نظر میرسه، استایلی هماهنگ با مد روز داشته باشن. همچنین این لباس‌ها به شما این امکان رو میدن که از لایه‌های مختلف در زیر اون‌ها استفاده کنین.

کت‌های اورسایز: کت‌های بلند و اورسایز با پارچه‌های ضخیم بهترین انتخاب برای افراد با اندام لاغر در پاییز و زمستون هستن، که اگر مدل چهارخونه یا طرحدار اون‌ها رو انتخاب کنین، این مزیت برای افراد لاغر دوچندان میشه.

پالتوهای بلند: همچنین پالتوهای بلند تا زانو یا پایین‌تر، به حجم‌دهی اندام شما کمک می‌کنن، فقط باید در نظر داشته باشین که این مدل پالتو‌ها برای افرادی که قد بلندی دارن مناسب‌ترن.

انتخاب شلوارهای راسته و آزاد

شلوارهای آزاد و راسته برای افراد لاغر اندام

همانطور که در بخش ترکیب لباس‌ها اشاره کردیم، بهتره افراد لاغر اندام از شلوارهای بگ و راسته استفاده کنن، البته شلوارهای خیلی آزاد هم برای این افراد پیشنهاد نمیشه.

اگر علاقه‌ای به شلوار بگ ندارین، از مدل راسته و یا بوت‌کات استفاده کنین، شلوارهای خیلی جذب و اسکینی برای افراد لاغر مناسب نیستن.

شلوارهای جین راسته یا کمی گشاد: شلوارهایی که در قسمت زانو به پایین کمی آزاد هستن، به تعادل ظاهر کلی شما کمک می‌کنن.

شلوارهای پارچه‌ای: شلوارهای پارچه‌ای با پارچه‌های محکم و ضخیم، حجم بیشتری به اندام شما اضافه می‌کنن.

انتخاب کفش مناسب

انتخاب کفش برای افراد لاغر اندام

کفش‌های حجیم‌تر مانند بوت‌های چرمی یا کتونی‌های ساق‌دار میتونن به حجم‌دهی به پاها و متعادل کردن اندام شما کمک کنن. بهتره که کفش‌های خیلی باریک با جنس نازک و همچنین بدون لژ و پاشنه پا نکنین.

بوت‌های چرمی: استفاده ازبوت‌های ساق‌دار با جنس چرم در فصل پاییز و زمستون باعث میشه پاهای شما پرتر دیده بشن.

کتونی‌های ساق‌دار: برای استایل روزمره، میتونین از کتونی‌هایی که نسبتا بزرگ‌تر هستن استفاده کنین، دقت داشته باشین کتونی‌های خیلی بزرگ و حجیم هم مناسب شما نیستن و برای داشتن ظاهر جذاب، باید تعادل رو در استایلتون حفظ کنین.

میتونین از کفش‌های پاشنه‌دار استفاده کنین که قد شما رو بلندتر نشون میدن و به شما اعتماد به نفس بیشتری میبخشن.

استفاده از اکسسوری‌ها

اکسسوری های مناسب برای افراد لاغر اندام

استفاده از اکسسوری‌هایی مانند کمربند، شال‌، کلاه‌ و کیف به استایل شما حجم و جذابیت بیشتری میبخشه.

کمربندهای پهن: این کمربند‌ها میتونن توجه رو به کمر شما جلب کنن و حجم بیشتری به اندام شما اضافه کنن و همچنین باعث ایجاد تقارن در استایل شما بشن.

شال‌ها: شال‌های حجیم و بافتنی علاوه بر جذابیت و گرم نگه‌داشتن بدنتون، قسمت بالاتنه شما رو حجیم‌تر نشون میدن.

کلاه: کلاه‌های بزرگ مثل فدورا یا کلاه‌های بافتنی باعث میشن استایل شما  کامل‌تر دیده بشه و به ظاهر شما حجم بیشتری میدن.

نکات مهم خرید لباس برای افراد لاغر اندام

خرید لباس برای افراد لاغر اندام

علاوه‌بر اصول اولیه مهمی که در موردشون صحبت کردیم، جزئیات دیگه‌ای هم هست که رعایت اون‌ها میتونه به تناسب اندام و بهتر شدن ظاهر شما کمک کنه. در اینجا به این نکات اشاره می‌کنیم.

بالاتنه: از پیراهن‌ها و بلوزهایی با آستین‌های پف‌دار، یقه‌های چین‌دار و تزئینات در لباس‌هاتون استفاده کنین. این مدل‌ها، به بالاتنه شما حجم میدن.

کت و ژاکت: کت‌ها و ژاکت‌هایی که شانه‌های پهن و برش‌های آزاد دارن، به تن کنین. این مدل‌ها، ظاهر شما رو متناسب‌تر نشون میدن. 

یقه‌ها: بهتره از یقه‌هایی استفاده کنین که به نوعی برای صورت شما کادر درست می‌کنن و باعث میشن صورتتون پرتر به نظر برسه. به جز یقه‌ی چین‌دار که در موردش صحبت کردیم، یقه‌ی اسکی هم میتونه گزینه خوبی باشه.

اکسسوری‌ها: جدا از اکسسوری‌هایی که عنوان کردیم، استفاده از اکسسوری‌های بزرگی که جلب توجه می‌کنن، مثل گردنبندهای بزرگ، گوشواره‌های آویز و ساعت‌های بزرگ میتونن نقش موثری در حجم استایل شما داشته باشن.

ایده‌هایی برای استایل افراد لاغر اندام

ایده هایی برای استایل افراد لاغر اندام

در اینجا چند نمونه از لباس‌هایی که برای شما مناسبه و میتونین به راحتی استایل کنین رو مثال می‌زنیم.

پیراهن‌های چین‌دار با شلوار جین راسته

بلوزهای یقه هفت با شلوار بگ

ژاکت‌های بافت‌دار با شلوار بوت‌کات

کت‌های کوتاه با شلوار اسلش

پیراهن‌های گلدار با دامن پف‌دار

پیراهن طرح‌دار با شلوار پارچه‌ای 

تیشرت سفید آزاد با شلوار جین مام استایل

کت شلوار با برش آزاد 

پالتو بلند و اورسایز با بوت بلند

هودی آزاد با شلوار راسته

یقه اسکی رنگ روشن با شلوار کتان

کت پشمی چهارخونه با دامن و بوت

به خاطر داشته باشین که این مقاله تنها یک راهنمای کلی هست و ممکنه برای تمام افراد لاغر اندام مناسب نباشه. مهم‌ترین نکته اینه که بدن خودتون رو به خوبی بشناسین و بدونین چه لباس‌هایی به درستی به تن شما میشینه، در نهایت لباس‌هایی رو انتخاب کنین که به شما احساس راحتی و اعتماد به نفس میده.

اگر این موضوع برای شما اهمیت زیادی داره، میتونین با یک استایلیست حرفه‌ای مشورت کنین که با توجه به ویژگی‌های بدنی شما، در انتخاب لباس‌های مناسب بهتون کمک کنه.

همچنین مطالعه مجلات مد هم یکی دیگه از راهکارهایی که باعث میشه از آخرین ترندهای مد آگاه بشین و ایده‌های جدیدی برای استایل خودتون پیدا کنین، برخی اپلیکیشن‌ها هم هستن که به شما کمک می‌کنن تا لباس‌های مناسب رو با توجه به نوع بدنتون پیدا کنین.

افراد لاغراندام معمولاً با چالش‌هایی در انتخاب لباس مواجه هستن، که با انتخاب درست و هوشمندانه میتونن به راحتی این مسئله رو حل کنن. 

رعایت اصول و راهکارهای مناسب در انتخاب لباس‌ها، به افراد لاغر کمک می‌کنه تا ظاهری متعادل و جذاب داشته باشن. لایه‌بندی لباس‌ها، انتخاب رنگ‌های روشن، پارچه‌های ضخیم و طرح‌دار و استفاده از اکسسوری‌های مناسب باعث بهبود استایل این افراد میشه.

ما در این مقاله، راهنمای کاملی برای افراد لاغر ارائه دادیم، که با رعایت و ایده گرفتن از اون‌ها میتونین به بهترین نحو ممکن لباستون رو انتخاب کنین و ظاهر متناسب و جذابی داشته باشین.