ترندهای داغ فنسی جینز در سال 2024

فنسی جینز یا همان جین فانتزی

فستیوال فیلم کن یکی از مهم‌ترین رویدادهای سینمایی جهانه، این جشنواره میزبان بهترین فیلمسازها و بازیگرها و اهالی سینما از سراسر دنیاست. به همین دلیل اهمیت خیلی زیادی داره.

جدا از بحث سینمایی، در این فستیوال همیشه سبک پوشش و لباس مهمان‌ها خیلی مورد توجه قرار میگیره و در نهایت ترند میشه.  

از غیر منتظره‌ترین ترندهایی که در سال ۲۰۲۴ از جشنواره کن نشأت گرفت و طرفدار‌های زیادی پیدا کرد، استایل‌هایی با جین‌های فانتزی یا همون فنسی جینز بود. ترندی که به یکباره بعد از این رویداد هنری سر زبون‌ها افتاد و به یکی از ترندهای ۲۰۲۴ تبدیل شد.

در این مقاله به معرفی فنسی جینز می‌پردازیم و شما رو با تاریخچه، ویژگی‌ها، مدل‌ها و استایل‌های این لباس‌ها آشنا می‌کنیم.

تاریخچه فنسی جینز

تاریخچه فنسی جینز

ریشه‌ جین‌های فانتزی رو میشه در دهه‌های گذشته و در بین آیتم‌های مختلف دنیای مد پیدا کرد، در دهه 60 میلادی، هیپی‌ها با استفاده از جین‌های رنگ شده، پاره شده، زاپ‌دار و تکه دوزی شده، ظاهری جسورانه و متفاوت رو ایجاد کردن و استایل خاص خودشون رو داشتن.

در دهه 70 میلادی، شلوار جین‌های دمپا گشاد با تزئینات مختلفی مثل گلدوزی و مهره دوزی، در بین خانم‌ها محبوبیت پیدا کرد.

دهه 80 میلادی بود که جین‌های لیزری با رنگ‌های متالیک و طرح‌های خاص و متنوع، به نمادی از مد اون زمان تبدیل شدن.

کم‌کم در دهه 90 میلادی، جین‌های پاره شده و زاپ‌دار وجین‌هایی با طرح های چاپی، مورد استقبال جوانان قرار گرفتن.

در دهه 2000 میلادی، جین‌های بوت کات و جین‌های مام استایل، به دنیای مد برگشتن و طرفدارهای زیادی پیدا کردن.

امروزه، جین‌های فانتزی با تنوع و خلاقیت در طراحی و مدل، به یکی از خاص‌ترین آیتم‌های مد تبدیل شدن به طوری که سلبریتی‌های مشهور در معتبرترین فستیوال جهان، اون‌ها رو به تن می‌کنن و روی فرش قرمز ظاهر میشن.

ویژگی‌های فنسی جینز

ویژگی‌های فنسی جینز

ویژگی‌های خاص فنسی جینزها از اون‌ها آیتم‌هایی ساخته که شاید در بسیاری موارد مورد پسند همه نباشن. معمولا افرادی که سبک‌های مینیمال و ساده رو میپسندن نظر مثبتی در مورد این لباس‌ها ندارن.

طراحی: در طراحی این مدل‌ها جزئیات خاص و منحصر به فردی مثل گلدوزی، مهره‌دوزی، پاره‌گی‌های عمدی، تکه دوزی یا برش‌های خاص و متفاوتی دیده میشه که ظاهر جین‌ها رو از سادگی درمیاره و برای شما استایلی خاص میسازه.

رنگ: علاوه بر رنگ‌های مرسوم لباس‌های جین که شامل آبی روشن، آبی تیره، مشکی و زغالی هستن، در تولید فنسی جینزها از رنگ‌های خاص و غیرمعمول مثل رنگ‌های متالیک و نئونی هم استفاده میشه. همچنین طرح‌های چاپی هم معمولا بر روی این لباس‌ها کار میشن تا اون‌ها رو برای طرفدارهای استایل‌های خاص و ماکسیمال جذاب کنن.
مدل: مدل‌های خاص و مد روز مثل بوت کات، بگ، مام استایل یا اسکینی، به جین‌های فانتزی تنوع و جذابیت میبخشن. همچنین یک سری از مدل‌های جین هستن که طراحی‌های خاصی دارن و ظاهرشون متفاوته، مثل مدل‌هایی که عنوان شد، عمومی و عامه‌پسند نیستن.  

فنسی جینز‌ها مدل‌های مختلف و تنوع زیادی دارن که علاقه‌مندان‌ این سبک با هر سلیقه‌ای، میتونن مدل مورد پسندشون رو پیدا کنن.

در اینجا به برخی از محبوب ترین مدل‌ها اشاره می‌کنیم.

جین‌های گلدوزی شده: گلدوزی با طرح‌های مختلف گل‌های ریز یا درشت، حیوان، اشکال هندسی و … ظاهری ظریف به جین میده که فقط مختص خانم‌ها نیست و در دنیای مد امروزی آقایون هم از این مدل‌ها استقبال می‌کنن.

جین‌های مهره دوزی شده: دوختن مهره با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف، روی جین‌ها باعث میشه که ظاهری متفاوت و جذابتر پیدا کنن .

جین‌های زاپ‌دار: پاره‌گی‌های عمدی در زانو شلوار جین زنانه و مردانه و یا قسمت‌های دیگه شلوار، ظاهری جسورانه و با استایل راک اند رول به اون میده.

شاید پوشیدن شلوار جین مردانه و زنانه‌ای که به عمد پاره شده، در گذشته خیلی عجیب و دور از ذهن به نظر می‌رسید، ولی در حال حاضر این موضوع کاملا جاافتاده و این استایل در سطح خیابون‌های شهر به چشم میخوره. 

جین‌های تکه دوزی شده: در این مدل تکه‌هایی از پارچه‌های مختلف رو، روی لباس جین میدوزن و ظاهر اون رو از سادگی درمیارن.

خوبیه این مدل اینه که میتونه سبک شخصی شما رو نمایش بده و از تکه پارچه‌هایی که خودتون دوست دارید، استفاده بشه.

جین‌های چاپی: طرح‌های چاپی مثل تصاویر، نوشته‌ها یا اشکال هندسی، جین رو به یک لباس جذاب و امروزی تبدیل می‌کنه و همچنین به شما این امکان رو میده که دنیای ذهنی خودتون رو با لباسی که به تن دارید، نشون بدید.

جین‌های بوت‌کات: این مدل شلوار جین فاق بلند و دمپای آزادی داره، استفاده از بوت‌کات به شما استایلی کلاسیک میبخشه، که علاوه بر محیط‌های دوستانه و غیررسمی، در موقعیت‌های رسمی هم شیک و کاربردیه.    

جین‌های بگی: در حال حاضر شلوار‌های بگی طرفدارهای زیادی دارن، چون هم آزاد و راحتن و هم از مدل‌های مد روز به حساب میان.

این مدل جین، از قسمت ران آزاد و در دمپا آزادتر هم میشه و فاق بلندی داره.  

جین‌های مام استایل: جین‌های مام استایل و مام فیت هم از جمله مدل‌های ترند این روزها هستن. این مدل جین فاق بلندی داره و راسته در سمت ران آزاد ودر قسمت مچ جذب تر میشه ، با این تفاوت که مام‌ فیت نسبت به مام استایل ظاهر چسبون و جذبی داره، هر دو مدل پرطرفدارن و برای استایل‌های اسپرت و نیمه رسمی مناسبن.

استایلینگ با fancy jeans

استایلینگ با جین های فانتزی

شلوار جین‌های فانتزی به دلیل تنوع و جذابیتشون، با لباس‌های مختلف به راحتی ست میشن.

چند ایده برای استایل کردن جین‌های فانتزی    

استایل کژوال: برای یک استایل کژوال و راحت، جین‌های فانتزی مدل مام استایل طرح‌دار رو با تیشرت یا بلوز ساده، کت جین یا کاپشن و کفش‌های کتونی یا اسنیکرز ست کنید.    

استایل رسمی: برای یک استایل رسمی‌تر، جین‌های فانتزی مدل بوت‌کات که گلدوزی ظریفی داره رو با بلوز یا تاپ مجلسی، کت بلیزر و کفش‌های پاشنه دار بپوشید.    

استایل اسپرت: برای یک استایل اسپرت هم میتونید، از شلوار جین بگی زاپ‌دار به همراه تاپ ورزشی و یا هودی استفاده کنید.

استایل بوهمین: شلوار جین راسته یا دمپا گشاد با رنگ روشن یا طرح گلدار رو با یک تاپ یا بلوز آستین‌بلند نازک و پفی ست کنید و روی اون جلیقه یا کت کوتاه با جنس جین یا چرم بپوشید.

برای تکمیل استایلتون هم میتونید از اکسسوری‌هایی مانند گردنبند‌های بلند، دستبند‌های پهن و کلاه حصیری استفاده کنید.

استایل راک اند رول: شلوار جین جذب یا اسکینی مشکی و زاپ‌دار رو انتخاب کنید و اون را با یک تیشرت یا تاپ گرافیکی با طرح گروه‌های موسیقی راک یا طرح‌های جسورانه بپوشید.

میتونید از یک کت چرمی هم برای روی لباستون استفاده کنید. اکسسوری‌هایی مثل بوت‌های موتورسواری، دستبندهای فلزی و گردنبندهای چندلایه رو هم به کار ببرید تا ظاهر جذاب‌تری بسازید.

استایل مینیمال: از شلوار جین مام استایل فنسی یا مام فیت با رنگ آبی روشن استفاده کنید و اون رو با یک تیشرت اورسایز سفید ساده و کتونی سفید ست کنید، میتونید در استایلتون اکسسوری‌های مینیمال مثل ساعت و گردنبند ساده هم به کار ببرید. این استایل مینیمال‌ترین حالتیه که شما میتونید از یک فنسی جینز استفاده کنید.

نحوه ست کردن

بالاتنه: با توجه به طرح و رنگ شلوار جینتون، لباس بالاتنه مناسب رو انتخاب کنید. برای مثال، اگر شلوار جینتون طرح‌داره، میتونید یک بلوز یا تاپ ساده بپوشید تا از شلوغی بیش از حد استایلتون جلوگیری کنید و آراسته‌تر به نظر برسید.

کفش: کفش‌های مختلفی رو میتونید با شلوار جین فانتزی ست کنید، از جمله کتونی، صندل و بوت. کفشی رو انتخاب کنید که با استایل کلی شما همخوونی داشته باشه و مناسب موقعیت مکانی شما باشه.

اکسسوری: اکسسوری به استایلتون جلوه‌ و زیبایی میبخشه. میتونید از کیف، کلاه، عینک و ساعت و… متناسب با ظاهرتون استفاده کنید.

نکات تکمیلی

نکات تکمیلی جین های فانتزی

بهتره که شلوار جین‌های فانتزی رو تا نزنید که طرح یا رنگ شلوار به خوبی دیده بشه.

شلوار جین‌های فانتزی رو با لباس‌های کهنه یا پاره نپوشید. این کار میتونه استایلتون رو شلخته و نامرتب نشون بده.

از شستن بیش از حد شلوار جین‌های فانتزی خودداری کنید. شستشوی زیاد میتونه باعث رنگ‌دهی یا محو شدن طرح شلوار بشه.

ایده‌های خلاقانه برای داشتن شلوار جین فانتزی

ایده های خلاقانه با جین های فانتزی

در اینجا چند نمونه از ایده‌های خلاقانه برای درست کردن شلوار جین فانتزی رو میگیم که شما میتونید با کمک گرفتن از این ایده‌ها و خلاقیتتون لباس موردعلاقتون رو بسازید.

گلدوزی: طرح‌های مورد علاقتون، عبارات یا تصاویر دلخواهتون رو روی شلوار جینتون گلدوزی کنید.

نوار و توری: میتونید از نوار و توری با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف برای حاشیه‌دوزی جیب‌ها، پایین شلوار یا ایجاد طرح‌های مختلف روی شلوار جین استفاده کنید.

مهره، پولک و منجوق: با دوختن مهره، پولک و منجوق به جیب‌ها، حلقه‌های کمربند یا درزهای شلوار جین، به لباس‌هاتون جلوه تزئینی و درخشان بدید.

برچسپ‌های طرحدار: یک‌سری برچسب با طرح‌های مختلف هستن که میتونید با تهیه اون‌ها، هر طرح و مدلی که میخواید رو با حرارت اتو روی لباستون بچسبونید و ظاهرش رو تغییر بدید. 

تیکه و وصله‌دوزی: تیکه‌های مختلف پارچه‌هایی رو که دوست دارید، به شلوار جینتون وصل کنید تا یک لباس منحصر به فرد و چشم‌نواز داشته باشید.

رنگ‌ مخصوص لباس: خیلی وقت‌ها رنگ مورد نظرتون برای شلوار جین رو پیدا نمی‌کنید. در این مواقع شما میتونید شلوار جینتون رو با رنگ‌های مختلفی که مخصوص این کار هستن، رنگ کنید تا به رنگ جدید و خاصی که دوست دارید، برسید.

نقاشی روی پارچه: با استفاده از رنگ‌های مخصوص پارچه، طرح‌ها و الگوهای دلخواهتون رو روی شلوار جینتون نقاشی کنید.

برش و پاره کردن: میتونید با قیچی یا تیغ، شلوار جینتون رو به شکل‌های مختلف برش بدید و پارگی‌هایی ایجاد کنید.

کوتاه کردن: میتونید شلوار جینتون رو به شلوارک تبدیل کنید و تغییر کاربری بدید.

در آخر، شلوار جین جز آیتم‌هاییه که همیشه مد بوده و ظاهری شیک و کلاسیک داره، ممکنه که مدل‌های ساده‌ی اون بعد از مدتی برامون خسته‌کننده باشه و دلمون بخواد که تنوعی به استایلمون بدیم، در این حالت میتونیم از شلوارهای فانتزی استفاده کنیم و یا خودمون با ایده و خلاقیت، تغییر و تحولی به شلوارهای سادمون بدیم و اون‌هارو خاص و متفاوت کنیم.

مهم اینه که با اعتماد به نفس استایل‌های متفاوت رو امتحان کنید و از پوشیدن جین‌های فانتزی نترسید، در برابر تغییر ظاهری مقاومت نکنید و از استایل و سبک شخصی که انتخاب می‌کنید، لذت ببرید.

همانطور که سلبریتی‌های معروف این ریسک رو پذیرفتن و با وجود اینکه در جشنواره مهمی مثل کن، از سلبریتی‌ها انتظار میره با لباس‌های شب پر زرق و برق بر روی فرش قرمز ظاهر بشن، اما برخی از اون‌‌ها با پوشیدن جین‌های فانتزی توجه‌های بیشتری رو به سمت خودشون جلب کردن.

این لباس‌ها در عین حال که ظاهر جسورانه و خلاقانه‌ای برای اون‌ها ساخت، بسیار راحت هم بود.